DSpace@İnönü

Okul öncesi öğretmen adaylarının montessori ve reggio emilia yaklaşımları ile ilgili görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin Sak, İkbal Tuba
dc.date.accessioned 2016-09-26T12:10:35Z
dc.date.available 2016-09-26T12:10:35Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Şahin Sak, İ. T. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının montessori ve reggio emilia yaklaşımları ile ilgili görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:15, Sayı:2, 1-20 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4512
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2014). Cilt:15, Sayı:2, 1-20 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının Montessori yaklaşımı ve Reggio Emilia yaklaşımı ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcılarını "Okul Öncesi Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar" dersine kayıtlı 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verisi, yansıtma raporları (reflection paper) ile toplanmıştır. Veri analizleri sonucunda her bir yaklaşım için 3 ana tema belirlenmiştir: (1) Olumlu yönler, (2) olumsuz yönler ve (3) Türkiye'de uygulanabilirlik. Bulgulara göre; öğretmen adayları sınıfta Montessori materyallerinin ve gerçek materyallerin kullanılması, çocuğa özdenetim becerisi kazandırılması, sınıf ortamının düzenli olması gibi durumları bu metodun olumlu yönleri olarak dile getirirken, öğretmenin sorumluluğunun artırması, büyük grup etkinliklerinin sınırlı olması ve sınıfta gerçek materyallerin kullanılması gibi noktaları da olumsuzluk olarak dile getirmişlerdir. Ayrıca çalışmaya katılan adayların yarısına göre bu metodun Türkiye’de uygulanması mümkün değilken, yarısına yakınına göre ise kullanılabilmesi çok zordur ama imkânsız değildir. Reggio Emilia yaklaşımı ile ilgili olarak ise, yöntemin aile ile işbirliğini kullanması, yaratıcılığı desteklemesi ve değerlendirme için dokümantasyon yöntemini kullanması gibi durumlar olumlu görülürken, sanat ve yaratıcılığın ön planda olması ve anlık hazırlanan program kullanılması gibi noktalar olumsuzluklar olarak ifade edilmiştir. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmen adaylarının tamamı, bu yaklaşımın Türkiye’de kullanımının mümkün olmayacağı konusunda hemfikirdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Montessori yaklaşımı tr_TR
dc.subject Reggio Emilia yaklaşımı tr_TR
dc.subject Okul öncesi öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Öğretmen adaylarının görüşleri tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmen adaylarının montessori ve reggio emilia yaklaşımları ile ilgili görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR17074 tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 20 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster