DSpace@İnönü

İnformal iletişim ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uğurlu, Celal Tayyar
dc.date.accessioned 2016-09-26T13:03:00Z
dc.date.available 2016-09-26T13:03:00Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Uğurlu, C. T. (2014). İnformal iletişim ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:15, Sayı:4, 83-100 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4516
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2014). Cilt:15, Sayı:4, 83-100 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the present study is to develop a reliable and valid scale to determine the level and extend of informal communication at schools. The sample for informal communication scale are all the teachers working in 25 primary schools and 10 secondary schools in Sivas chosen according to suitable sampling method, which is one of the random sampling methods. This study was conducted with 670 of 1120 teachers, who turned back and were available for data collection. Among the teachers 360 were men and 310 were women. As a result of exploratory factor analysis, informal communication was found about to have four factors. As a result of confirmatory factor analysis, the sub factors were named as: “Friendship”, “Entertainment”, “Affecting” and “Information”, respectively. A reliable and valid scale has been developed in order to determine informal communication levels and to find out on which fields these levels intensify. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, okullarda informal iletişim düzeyini ve informal iletişimin hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. İnformal iletişim ölçeği için çalışma grubu, Sivas il merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yoluyla 25 ilköğretim okulu ve 10 ortaöğretim okulunda görev yapan bütün öğretmenlerdir. Okullarda görev yapan 1120 öğretmenden geri dönen ve işlenmeye uygun olan 670 öğretmen üzerinden çalışma yürütülmüştür. Öğretmenlerin 360’ı erkek, 310’u kadındır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda “informal iletişim ölçeği” dört faktörlü bir ölçek olarak kabul edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin alt faktörleri, birinci faktör “Arkadaşlık” ikinci faktör “Eğlenme” üçüncü faktör “Etkileme” dördüncü faktör “Bilgi” başlıklarıyla isimlendirilmiştir. Bu çalışma ile okullarda informal iletişim düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin hangi alanlarda yoğunlaştığını tespit etmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnformal tr_TR
dc.subject İnformal işletişim tr_TR
dc.subject İnformal ilişki tr_TR
dc.subject Ölçek geliştirme tr_TR
dc.subject Informal tr_TR
dc.subject Informal communication tr_TR
dc.subject Informal relation tr_TR
dc.subject Scale development tr_TR
dc.title İnformal iletişim ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması tr_TR
dc.title.alternative A study of reliability and validity of ınformal communication scale tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 83 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster