DSpace@İnönü

Lise 12. sınıf öğrencilerinin alkanlar konusundaki kavramsal anlamalarına bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karslı, Fethiye
dc.contributor.author Yiğit, Mahmut
dc.date.accessioned 2016-09-28T08:07:56Z
dc.date.available 2016-09-28T08:07:56Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Karslı, F. Yiğit, M. (2015). Lise 12. sınıf öğrencilerinin alkanlar konusundaki kavramsal anlamalarına bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:16, Sayı:1, 43-61 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4526
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2015). Cilt:16, Sayı:1, 43-61 ss. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the effect of context-based learning approach on both correcting misconceptions and increasing their conceptual success on the subject of ‘‘Alkanes’’. A quasi-experimental approach with a pre-test−post-test design was used in this study. The sample of the study consisted of 34 12th grade students enrolled in two different classes of Gölköy Anatolian Teacher High School, Ordu. The experimental group consisted of 18 students; control group consisted of 16 students. Experimental group was instructed with guide materials prepared by context based learning approach; control group was instructed with traditional methods (theoretical knowledge, question-answer, and experiment). The data were gathered by means of two-tier Alkanes Concept Test (ACT) and semi-structured interviews about the alkanes developed by researchers. The results obtained from quantitative and qualitative data indicated that guide materials based on the context based learning approach helped the students achieve conceptual change together with removing their misconceptions. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bağlam temelli öğrenme (BTÖ) yaklaşımına uygun etkinlikler içeren ‘‘Alkanlar’’ konulu kimya dersinin, öğrencilerde tespit edilen yanılgıları gidermeye ve onların kavramsal başarılarını arttırmaya etkisini incelemektir. Ön test son test dizaynlı yarı deneysel yönteme göre yürütülen çalışmada uygulama, Ordu İli Gölköy İlçesindeki Gölköy Anadolu Öğretmen Lisesi’nin 12. sınıfında öğrenim gören toplam 34 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda (N=18) alkanlar konusu BTÖ’ye uygun hazırlanmış etkinliklerle işlenirken, kontrol grubunda (N=16) geleneksel yaklaşıma uygun olarak işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen iki aşamalı Alkanlar Kavram Testi (AKT) ve “Alkanlar” konulu yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Araştırmada nicel veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilirken, nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin “Alkanlar” konusunda çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları ve BTÖ yaklaşımının gruplar arasında olumlu yönde kavramsal değişim sağlama ve kavramsal başarıları arttırma açılarından deney grubu lehine anlamlı farklılıklar oluşturduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Alkanlar tr_TR
dc.subject Bağlam temelli öğrenme yaklaşımı tr_TR
dc.subject Kavram yanılgısı tr_TR
dc.subject Kavramsal değişim tr_TR
dc.subject Alkanes tr_TR
dc.subject Context-based learning approach tr_TR
dc.subject Misconceptions tr_TR
dc.subject Conceptual change tr_TR
dc.title Lise 12. sınıf öğrencilerinin alkanlar konusundaki kavramsal anlamalarına bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of context-based learning approach on 12 grade students' conceptual understanding about alkanes tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR140050 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 43 tr_TR
dc.identifier.endpage 61 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster