In this study, the relationship between the students’ study skills, their teaching
programs, fields at the university placement exam and academic achievements were
analyzed. The study was carried out by one of the survey models called the relational
survey model. The sampling of the study was made up 972 teacher candidates who
were chosen among all candidates studying in the teacher education programs of an
Education Faculty. Survey of Study Habits and Attitudes was used to bring out their
study skills and the data was analysed using one way and two way Manova tests in
SPSS program. With the data obtained, it was found that the study skills of the
teacher candidates revealed the differences according to their program of study and
there was a meaningful difference between their study skills and academic
achievements. Moreover, it was determined that the teacher candidates had lower and
moderate level study skills. Problems that prevent students from studying were also
identified. In the light of these results, solutions to overcome these problems are
presented.
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri programlar, bu programların
üniversite yerleştirme sınavlarında dahil oldukları alanlar (fen-matematik alanlar ve
sosyal alanlar) ve akademik başarıları ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişki
incelenmiştir. Tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülen çalışmanın
örneklemini Fatih Eğitim Fakültesi’nin öğretmen yetiştiren tüm programlarında
öğrenim gören adaylar arasından seçilen 972 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ders
çalışma alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumları
Envanteri'nden yararlanılmış ve veriler SPSS paket programı aracılığıyla tek yönlü ve
iki yönlü çok değişkenli varyans analizi (manova) testleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmen adaylarının ders çalışma
alışkanlıklarının öğrenim gördükleri programlara göre farklılık gösterdiği ve ders
çalışma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu
sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının düşük ve orta düzeyde ders
çalışma alışkanlıklarına sahip oldukları da tespit edilmiştir. Bu sonuçlar
doğrultusunda, öğrencilerin ders çalışmalarını engelleyen sorunların ve bu sorunlar
için ürettikleri çözüm yollarının araştırılması önerilmiştir.