DSpace@İnönü

İngilizce öğretmen adayı olan ve ingilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Memduhoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.author Çelik, Şehnaz Nigar
dc.date.accessioned 2016-09-28T10:39:17Z
dc.date.available 2016-09-28T10:39:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Memduhoğlu, H. B. Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve ingilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:16, Sayı:2, 17-32 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4530
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2015). Cilt:16, Sayı:2, 17-32 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this research, self-efficacy of student teachers’ and other students planning to be teacher in their professional life were analyzed in terms of some variables. This survey-method based research was conducted among 262 university students at Yüzüncü Yıl University, department of English Language Teaching (ELT) and English Language and Literature. Data of the study was collected by “Self-Efficacy Scale For English” developed by Yanar and Bümen (2012). The scale was re-analyzed in terms of Confirmatory Factor Analysis. The data collected was analyzed with descriptive and parametric tests. The results showed that student teachers' perceived efficacy towards English is at medium level and differs in speaking skills in terms of gender and class grade; however no significant relationship was found between student teachers’ perceived efficacy and their type of secondary school (they graduated), and the faculty they enrolled. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada öğretmen adayı olan ve öğretmen olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik algıları bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Tarama modelindeki araştırma Yüzüncü Yıl Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğrenim gören toplam 262 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen “İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik İnancı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Ölçek doğrulayıcı faktör analiziyle tekrar test edilmiştir. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının İngilizce öz yeterlik algılarının orta düzeye yakın olduğu, konuşma boyutunda İngilizce öz yeterlik algılarının cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılaştığı; öğrenim gördükleri fakülte ve mezun oldukları lise türüne göre ise değişmediği belirlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öz yeterlik tr_TR
dc.subject Öz yeterlik algısı tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Self-efficacy beliefs tr_TR
dc.subject Student teachers tr_TR
dc.title İngilizce öğretmen adayı olan ve ingilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik algıları tr_TR
dc.title.alternative Student teachers and university students planning to be teachers sense of self efficacy beliefs towards english tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR125714 tr_TR
dc.contributor.authorID TR33046 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 32 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster