DSpace@İnönü

Türkiye’de zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının veli görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kundakçı, Selçuk
dc.contributor.author Erginer, Aysun
dc.date.accessioned 2016-09-28T11:37:10Z
dc.date.available 2016-09-28T11:37:10Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Kundakçı, S. Erginer, A. (2015). Türkiye’de zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:16, Sayı:3, 1-16 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4535
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2015). Cilt:16, Sayı:3, 1-16 ss. tr_TR
dc.description.abstract In Turkey before the twelve year compulsory education, preschool education was included in the compulsory education in 32 province with a 4-year planning starting from 2009-2010 school year and instantly the pilot scheme of compulsory preschool education was started. In this research, it was aimed to evaluate the process of the pilot scheme of compulsory preschool education, by taking the opinions of the parents into consideration and the opinions of 624 parents were taken under evaluation. The data received by means of “The Parents’ Evaluation Form for the Pilot Scheme of Compulsory Preschool Education”, which was developed by the researchers, was analyzed through content analysis method. According to the research findings, the majority of the parents expressed that the pilot scheme had not had an impact on their decision to send their children to the school. An important percentage of the parents stated that they found the physical conditions of the school sufficient and the personnel of the school competent. Over half of the parents expressed that no monetary resource had been demanded from them by the school. Additionally, the results revealed that an important percentage of the parents stated that the funding for the preschool education should be provided by the government. tr_TR
dc.description.abstract Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitimden önce, 4 yıllık bir planlamayla 2009-2010 öğretim yılından itibaren 32 ilde okul öncesi eğitim zorunlu eğitim kapsamına alınmış ve hemen ardından zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulaması başlatılmıştır. Bu araştırmada, zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulama sürecini veli görüşlerine göre değerlendirmek amaçlanmış ve 624 veli görüşü değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “Zorunlu Okul Öncesi Eğitim Pilot Uygulaması Veli Değerlendirme Formu” kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma verilerine göre, velilerin büyük bir kısmı çocuklarını anasınıfına göndermelerinde zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının çok da etkili olmadığını belirtmiştir. Velilerin önemli bir kısmı, çocuklarının öğrenim gördüğü okulları fiziki altyapı, öğretmen ve yardımcı personel açısından yeterli bulduklarını ifade etmişlerdir. Velilerin yarısından fazlası kendilerinden herhangi bir maddi kaynak talep edilmediği şeklinde görüş belirtmişlerdir. Ayrıca velilerin önemli bir kısmı, okul öncesi eğitimin devlet tarafından finanse edilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Pilot uygulama tr_TR
dc.subject Veli görüşleri tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.subject Pilot scheme tr_TR
dc.subject Opinions of the Parents tr_TR
dc.title Türkiye’de zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının veli görüşlerine göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of the pilot scheme on compulsory preschool education ın turkey according to the views of the parents tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR110252 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 16 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster