DSpace@İnönü

Liselerde akademik başarısızlık: nedenleri ve önlenmesine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezgin, Feridun
dc.contributor.author Koşar, Didem
dc.contributor.author Koşar, Serkan
dc.contributor.author Er, Emre
dc.date.accessioned 2016-09-29T07:00:53Z
dc.date.available 2016-09-29T07:00:53Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Sezgin, F. Koşar, D. Koşar, S. Er, E. (2016). Liselerde akademik başarısızlık: nedenleri ve önlenmesine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:17, Sayı:1, 95-111 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4563
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2016). Cilt:17, Sayı:1, 95-111 ss. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to determine both the reasons of academic failure in high schools and the solution suggestions developed by teachers and school administrators about preventing academic failure. Qualitative phenomenological research design was used in this study. The participants were selected from 9 high schools located in Ankara city center whose academic achievement levels are low via deviant case sampling which is one of the purposive sampling methods. Descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of data. It was found that while school principals see success in both national and international exams as a criteria for student achievement, teachers do not. The findings indicated that the reasons of academic failure were mostly rooted from the individual him/herself, family, school or education system. Although different descriptions by the participants are made among the problems that students with low academic success face, it is emphasized that some troublesome situations can be emerged out like absenteeism, not attending to education and leaving school. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı liselerdeki akademik başarısızlığın nedenlerine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek ve akademik başarısızlığın önlenmesine yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve olgubilim deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden aşırı veya aykırı durum örneklemesi tekniği kullanılmış ve katılımcılar Ankara ili merkezinde yer alan ve öğrencilerinin akademik başarılarının düşük olduğu 9 liseden seçilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Okul yöneticileri öğrencilerin akademik açıdan başarılı sayılabilmesi için ulusal ve uluslararası sınavlarda başarı göstermelerini önemli bir ölçüt olarak görürken, öğretmenler bu ölçütü akademik başarı için önemli görmemektedir. Bulgular akademik başarısızlığın nedenleri arasında bireysel, ailevi, okul ve eğitim sistemi kaynaklı nedenlerin ön plana çıktığını göstermiştir. Katılımcılar, akademik başarısı düşük öğrencilerin yaşayacakları sorunlar arasında farklı tanımlamalar yapsa da, devamsızlık, eğitime devam edememe ya da okul terki gibi olayların yaşanabileceği vurgulanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Lise tr_TR
dc.subject Akademik başarısızlık tr_TR
dc.subject Akademik başarısızlığının önlenmesi tr_TR
dc.subject High school tr_TR
dc.subject Academic failure tr_TR
dc.subject Prevention of academic failure tr_TR
dc.title Liselerde akademik başarısızlık: nedenleri ve önlenmesine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Teachers and school administrators views on reasons and prevention of academic failure in high schools tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR103311 tr_TR
dc.contributor.authorID TR59477 tr_TR
dc.contributor.authorID TR113461 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 95 tr_TR
dc.identifier.endpage 111 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster