DSpace@İnönü

Kümeleme analizi ve pazarlamada kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koltan, Şebnem
dc.contributor.author Patır, Said
dc.date.accessioned 2016-09-29T10:26:25Z
dc.date.available 2016-09-29T10:26:25Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Koltan, Ş. Patır, S. (2011). Kümeleme analizi ve pazarlamada kullanımı. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:2, Sayı:1, 91-113 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4575
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2011). Cilt:2, Sayı:1, 91-113 ss. tr_TR
dc.description.abstract Kümeleme analizi, veritabanlarındaki verilerin gruplar veya kümeler altında toplanarak, benzer özelliklere sahip nesnelerin bir araya gelmesini sağlayan bir veri madenciliği tekniğidir. Bu çalışmada amaç, pazarlama alanında işletmelerin dikkate alması gereken en önemli ölçütlerin saptanmasında kümeleme analizi tekniğinin uygun bir yöntem olarak kullanılabileceğini göstermektir. Çalışmada, yeni bir halı temizleyicisini pazarlayan bir işletmenin tüketici satın alma tercihleri üzerinde etkili 5 faktöre göre oluşturulan 22 profilden yararlanarak kümeleme analizi tekniği uygulanmıştır. Bu amaçla “Hiyerarşik Kluster (küme) Analizi” kullanılmıştır. Analiz sonuçları, Dendrogram ve Aglomeratif Çizelge ile de desteklenmiştir. Analizde mesafe olarak kullanılan Kareli Öklid ve Pearson Yakınlık Matriksi ölçütlerine göre de birbirlerine en çok benzeyen profiller ve en az benzerlik gösteren profiller saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Cluster analysis is one of the data mining techniques which identifies groups of samples that behave similarly or show similar characteristics. The aim of the study indicate cluster analysis techniques are available method that determining the most important factors which businesses in marketing must taken into consideration for evaluating their performances. Cluster analysis technique is applied on 22 buying preference profiles about 10 consumers and 5 factors for a firm that marketing for a new carpet cleaner. For this aim, used hierarchial cluster analysis. The analyses were supported with Dendrogram and Agglomerative Schedule. According to results of Squared Oklid Distance Calculations and Pearson Proximity Matrix, the highest resemblance profiles and the least resemblance profiles are determined. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cluster analysis tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Agglomerative schedule tr_TR
dc.subject Dendrogram tr_TR
dc.subject Kümeleme analizi tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Aglomeratif çizelge tr_TR
dc.title Kümeleme analizi ve pazarlamada kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Cluster analysıs and ıts usage ın marketıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR45850 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 91 tr_TR
dc.identifier.endpage 113 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 2 Sayı 1 [9]
    Cilt 2' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster