DSpace Repository

Kişisel faktörlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Durmaz, Yakup
dc.contributor.author Bahar Oruç, Reyhan
dc.contributor.author Kurtlar, Murat
dc.date.accessioned 2016-09-29T10:33:23Z
dc.date.available 2016-09-29T10:33:23Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Durmaz, Y. Bahar Oruç, R. Kurtlar, M. (2011). Kişisel faktörlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:2, Sayı:1, 114-133 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4576
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2011). Cilt:2, Sayı:1, 114-133 ss. tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde yoğun rekabet ortamında başarılı olmak isteyen işletmelerin, tüketicilerin davranışlarını etkilemesi büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin tüketici davranışlarını etkileyebilmesi ve yoğun rekabetle başa çıkabilmesi için tüketicinin kültürel, sosyal, psikolojik ve kişisel durumlarını göz önünde bulundurması kaçınılmaz olmuştur. İşletmelerin temel amacı kar elde etmektir. Bu durumun devamlılığını sağlayabilmek, tüketicinin satın alma davranışında bulunmasını ve kendi müşterisi olmasını sağlayabilmek için tüketicinin davranışlarını iyi tanıması gerekmektedir. Bu çalışmada tüketicilerin satın almaya yönelik karar ve eylemlerini etkileyen yaş ve yaşam dönemi aşamaları, meslek, yaşam stili ve kişilik üzerinde durulmuştur. Bu çalışmada, tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörlerin Türkiye’deki tüketicilere nasıl etki ettiğini incelemek için belli illerde 1286 kişi ile yapılan yüz yüze anket çalışması yürütülmüş ve elde edilen veriler yorumlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays influencing consumer behaviours is very important for companies which aim to be succesful in such an intense competetive environment. To cope with intense competetion and to influence consumer behaviours it is inevitable for companies to consider cultural, social, psychologic and, personal status of consumers. main aim of the companies is to profit. Therefore companies should understand behaviours of their consumers to keep the permanency of the situation, to keep their customers and to keep their customers to buy. in this study, factors affecting the consumers’ behaviours such as age and life times, occupation, life style and personality are studied. This study investigates how personal factors affect consumer behaviors in Turkey with the participation of 1286 people in the provinces through interviews. The obtained data are interpreted quantitatively. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Consumer tr_TR
dc.subject Consumer behaviour tr_TR
dc.subject Personal factors tr_TR
dc.subject Tüketici tr_TR
dc.subject Tüketici davranışı tr_TR
dc.subject Kişisel faktörler tr_TR
dc.title Kişisel faktörlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Personal factors on consumer purchasıng behavıours an empırıcal study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR27551 tr_TR
dc.contributor.authorID TR38806 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 114 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Cilt 2 Sayı 1 [9]
    Cilt 2' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Show simple item record