DSpace@İnönü

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA BİR İFADE BİÇİMİ OLARAK ÇEKOSLOVAK KUKLA ANİMASYONU

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author KINAM, Bilge
dc.date.accessioned 2022-01-04T13:44:45Z
dc.date.available 2022-01-04T13:44:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Kınam, B. (2020). GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA BİR İFADE BİÇİMİ OLARAK ÇEKOSLOVAK KUKLA ANİMASYONU . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 6 (1) , 155-167 . DOI: 10.22252/ijca.686874 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/45804
dc.description.abstract Bu araştırma Çekoslovakya’da 1936 ile 1985 yılları arası yaratılan kukla animasyon filmlerinden bir seçkinin görsel iletişim tasarımında yerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Kukla ve objelerle yaratılan Çekoslovak animasyonu, farklı bireysel yaklaşımları, artistik stilleri, şiirsel anlatımı, güçlü hayalgücünün ve yaratıcılığın ön planda olduğu deneysel yaklaşımı ile canlandırma sinemasında önemli bir yere sahiptir. Çekoslovak animasyon tarihinde yer edinmiş animasyon film yönetmenleri; Jiří Trnka, Karel Zeman, Jan Švankmajer, Jiří Bárta’nın animasyon filmleri dönemin sosyo politik olayları ve sinemada kompozisyon öğeleri kapsamında irdelenmiştir. İncelenen kukla animasyon filmlerde gerçeküstücü, hicivli, ironik bir anlatım ile komünizmin baskıcı izleri görülmüştür. Çocuktan yetişkine sihirli bir dünya yaratan Çekoslovak kukla animasyonları, kitlelerin aydınlanmasında ve ulusal dirilişin canlanmasında etkili olmuştur. Araştırma, yabancı yayınlardan, makale ve tezlerden yararlanılarak zengin bir literatür taraması altında ortaya koyulmuştur. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA BİR İFADE BİÇİMİ OLARAK ÇEKOSLOVAK KUKLA ANİMASYONU en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster