Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author ŞAHİN, Derya
dc.date.accessioned 2022-01-04T13:45:40Z
dc.date.available 2022-01-04T13:45:40Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Şahin, D. (2020). RESİM GİBİ FOTOĞRAF . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 6 (1) , 168-174 . DOI: 10.22252/ijca.696053 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/45805
dc.description.abstract Fotoğraf, sanat ortamını tetikleyen, sürekliliği sağlayan önemli güçlerden biridir. Fotoğrafın resim sanatından sonra bulunması, ilk ilişki kurduğu alanın resim sanatı olması ve ilk fotoğrafçıların çoğunun ressam olmasından dolayı resim sanatının, fotoğrafın plastik dilini etkilediği söylenebilir. Fotoğrafın özellikle resimselci fotoğraf denilen ilk evresinde bir sanat olduğunu kanıtlama çabası ile yapılan deneysel çalışmaların, daha çok resimsel bir etki yaratmak için olduğu bilinmektedir. Fotoğrafta resimselliğin temeli izlenimciliğe dayanmaktadır. Stieglitz, resimsel fotoğraf alanında başarılı isimlerden biriyken, Eugene Atget’nin fotoğraflarında kübist ve gelecekçi ressamların kullandığı yöntemlere başvurduğu görülmektedir. Fotoğrafın daha sonraki evrelerinde kendine özgü bir kimlik oluşturma çabası içine girmiş olmasının yanında resimsel dilden tamamen kopmadığı veya kopmak istemediği açıktır. Katerina Belkina’nın resim ve fotoğrafı birleştiren eserleri, Özlem Şimşek’in Türk sanat tarihinin tarihi tablolarındaki kadın temsillerini fotoğraflarında yeniden canlandırması, fotoğraf-resim etkileşiminin devam ettiğini göstermektedir. Bu çalışmada, fotoğraf resim yakınlaşmasına ve sanatçıların fotoğraflarında dijital teknolojiyi kullanarak resim ve fotoğrafı birleştiren eserlerine yer verilmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title RESİM GİBİ FOTOĞRAF en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster