DSpace@İnönü

Emotıonal ıntellıgence for leadershıp (utılızıng leadershıp characterıstıcs for leaders wıth emotıonal ıntellıgence): a case study ın Turkısh mılıtary

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürsoy, Ali
dc.contributor.author Güllüce, Ali Çağlar
dc.date.accessioned 2016-09-29T12:32:25Z
dc.date.available 2016-09-29T12:32:25Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Gürsoy, A. Güllüce, A. Ç. (2011). Emotıonal ıntellıgence for leadershıp (utılızıng leadershıp characterıstıcs for leaders wıth emotıonal ıntellıgence): a case study ın Turkısh mılıtary. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:2, Sayı:2, 1-13 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4582
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2011). Cilt:2, Sayı:2, 1-13 ss. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to determine the relationship between emotional intelligence (EI) and leadership skills and to inspect the influence of age and educational background factors on emotional intelligence development of the officers within Turkish Land Forces. The impact of emotional intelligence on leadership is studied through Bar-On Emotional Intelligence Survey, on 213 ranked officers. The subjects are categorized according to their ranks (as a substitute for age factor) and military origin (as a substitute for educational background). The survey results propose a positive relationship between military rank and total EI: The higher the military rank, the superior the level of total EI. Similarly, military origin is observed to have impact on emotional intelligence, as military academy graduates demonstrated lower levels of total emotional intelligence compared to officers with other origins. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türk Kara Kuvvetlerinde görevli subayların duygusal zeka ve liderlik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu ilişkide yaş ile eğitim durumunun duygusal zekanın gelişimi üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Duygusal zekanın liderlik üzerindeki etkisi, Bar-On Duygusal Zeka Ölçeğinin 213 subay üzerinde uygulanması ile ölçülmeye çalışılmıştır. Subayların rütbeleri (yaş faktörü) ve askeri kökenleri (eğitim geçmişi) temel çıkış noktası olarak ele alınmıştır. Araştırma sonucunda rütbe değişkeni ile toplam duygusal zeka arasında olumlu yönde bir ilişki bulgulanmıştır: Rütbe arttıkça, toplam duygusal zeka becerilerinin arttığı gözlemlenmiştir. Benzer biçimde, kara harp okulu mezunu subayların duygusal zeka düzeylerinin diğer kaynaklardan gelen subayların gerisinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Duygusal zeka tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Liderlik için duygusal zeka tr_TR
dc.subject Emotional intelligence tr_TR
dc.subject Leadership tr_TR
dc.subject Emotional intelligence for leadership tr_TR
dc.title Emotıonal ıntellıgence for leadershıp (utılızıng leadershıp characterıstıcs for leaders wıth emotıonal ıntellıgence): a case study ın Turkısh mılıtary tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR42968 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 13 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 2 Sayı 2 [8]
    Cilt 2' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster