DSpace@İnönü

Belediyelerde halkla ilişkiler yönetimi: İzmir ili belediyelerine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başok Yurdakul, Nilay
dc.contributor.author Coşkun, Gül
dc.contributor.author Ker Dincer, Müjde
dc.date.accessioned 2016-09-30T06:11:57Z
dc.date.available 2016-09-30T06:11:57Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Başok Yurdakul, N. Coşkun, G. Ker Dincer, M. (2011). Belediyelerde halkla ilişkiler yönetimi: İzmir ili belediyelerine yönelik bir araştırma. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:2, Sayı:2, 198-229 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4589
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2011). Cilt:2, Sayı:2, 198-229 ss. tr_TR
dc.description.abstract Günümüz toplumlarında belediye kavramı ve belediyecilik anlayışı değişen toplum beklentileri ile beraber gelişmekte ve kendini yenilemektedir. Söz konusu ekonomik, sosyal, kültürel, teknolojik, siyasal alanda yaşanan değişim ve gelişmeler, belediyelerin hizmet çeşitliliği sağlamasını, sunulan hizmetin kalitesinin arttırılmasını, toplum ve belediyeler arasındaki çift yönlü iletişim sürecinin etkin bir biçimde yönetilmesini gerekli kılmaktadır. Bu doğrultuda toplumun beklentilerini ve onların zihinlerindeki belediye imajını tespit ederek, toplum-belediye ve ilgili hedef kitleler arasındaki iletişimi sağlamak konusunda ise, halkla ilişkiler birim veya departmanlarına önemli sorumluluklar düşmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde belediye kavramı ve Türkiye’deki gelişimi, belediyelerde halkla ilişkiler birim veya departmanlarının yapı işlev ve uygulamaları ile halkla ilişkiler yönetiminin önemi konuları üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde ise İzmir ilinde hizmet sunan belediyelerin halkla ilişkiler yönetimi ve uygulamalarına yönelik yapılan araştırmanın sonuçları yer almaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular doğrultusunda halkla ilişkiler mesleğinin araştırmada yer alan belediyeler nezdinde nasıl algılandığı; halkla ilişkiler birimlerinin veya departmanlarının organizasyon içerisindeki etkililiği; mesleki tekniklerin ne ölçüde kullanıldığı ve doğru kullanılıp kullanılmadığı ortaya konulmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Contemporary approach on municipality concept and understanding is altering and evolving as the expectations of the societies enhance. Therein the developments and the variations seen on the economic, social, cultural, technological and political areas, makes the managing of the quality and the multiplicity services and the two way flow of communication between the society and the municipalities a mandatory process. In this context designating the expectations of the society and learning their impressions on municipalities and also building healthy communication climates between society-municipality and relevant target audiences hold a cardinal place in the responsibility lists of public relations units or departments. In the first part of the paper the municipality concept and its developments in Turkey, the public relations management practices, and structures, functions and applications of public relations units or departments and practices in municipalities are examined. In the second part the results of the research done on the public relations management and practices of municipalities that are serving in Izmir are undertaken. As the result and the suggestion part of the paper within the context of research findings, the impressions of the public relations career by the municipalities, the effectiveness of public relations units or departments in the organization, and to what extent the dimensions and the proper applications of public relations techniques are applied by municipalities are displayed within the limits of the paper. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Municipality tr_TR
dc.subject Public relations tr_TR
dc.subject Communication tr_TR
dc.subject Izmir tr_TR
dc.subject Belediyecilik tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.title Belediyelerde halkla ilişkiler yönetimi: İzmir ili belediyelerine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Publıc relatıons management ın munıcıpalıtıes: a research on munıcıpalıtıes of Izmır tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR206462 tr_TR
dc.contributor.authorID TR179029 tr_TR
dc.contributor.authorID TR120786 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 198 tr_TR
dc.identifier.endpage 229 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 2 Sayı 2 [8]
    Cilt 2' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster