DSpace@İnönü

Sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akyol, Mevlüt
dc.contributor.author Kuruca, Yasemin
dc.date.accessioned 2016-10-05T07:22:33Z
dc.date.available 2016-10-05T07:22:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Akyol, M. Kuruca, Y. (2015). Sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımı. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:6, Sayı:1, 64-92 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4641
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2015). Cilt:6, Sayı:1, 64-92 ss. tr_TR
dc.description.abstract Sinema endüstrisi, hayatımızın her alanında yer alan sosyal medyayı film pazarlamasında kullanmaktadır. Yapımcılar, bir film vizyona girmeden önce, sosyal medya ağlarında filmlerin fragmanlarını, kliplerini, film müziklerini ve set fotoğrafların paylaşarak filmin hem popülerliğini hem de izlenme oranlarını arttırmayı hedeflemektedirler. Bir filmin Facebook’ta beğenilme, YouTube’da izlenme, Twitter’da Trend Topic olma oranları, filmlerin aldıkları yıldızlardan daha önemli hale gelmiştir. Dünya sinemasının uzun süredir önemli bir şekilde kullandıkları sosyal medya ağları Türkiye’nin sinema sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın Türk sinemasında nasıl kullanıldığını 2014 yılının en çok izlenen 10 filmi üzerinden incelemek ve sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımına ilişkin bir tespit ortaya koyabilmektir. tr_TR
dc.description.abstract Movie industry uses social media in every area of our lives to film marketing. Producers, aim to increase both popularity and rating of movie, sharing of movie trailers, video clips, soundtracks and behind the scenes images before a movie is released. Total like get on Facebook, rating on YouTube, being Trend Topic on Twitter of a movie has become more important than the stars of a movie. Social media networks, which are used by the world cinema as an effective tool, have also been used in cinema industry of Turkey. The purpose of this study is to research how to use social media in Turkish cinema through the most watched 10 films of 2014 and to reveal a determination about the use of social media in the marketing of films. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cinema tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Facebook tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Sinema tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Facebook tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.title Sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Using social media in movie promotion tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR59243 tr_TR
dc.contributor.authorID TR45181 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 64 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 6 Sayı 1 [5]
    Cilt 6' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster