dc.contributor.author |
GÜLER, Emirhan |
|
dc.contributor.author |
AKKAŞ, Salih |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-12T07:11:33Z |
|
dc.date.available |
2022-01-12T07:11:33Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Akkaş, S. & Güler, E. (2021). BAĞLAMADA TEMEL İCRA TEKNİKLERİNİN BAĞLAMA ÖĞRETİM METOTLARINDAKİ KULLANIM DURUMU . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 7 (1) , 284-294 . DOI: 10.22252/ijca.945840 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/46617 |
|
dc.description.abstract |
Öz
Çalgı öğretiminde metot çalışmalarının çok önemli bir role sahip olduğu bilinmektedir. Bağlama için de birçok metodun yazıldığı görülmektedir. Ancak bağlama için yazılan metotlar incelendiğinde birçok farklılığın olduğu göze çarpmaktadır. Bu farklılıklardan biri; bağlama icra tekniklerinin terminolojik ve sembolik açıdan çeşitli şekillerdeki kullanımıdır. Bağlamadaki herhangi bir icra tekniğinin farklı isimlendirilmesinin ve farklı sembollerle gösterilmesinin eğitim ve öğretim açısından çeşitli problemlere yol açtığını söylemek mümkündür. Araştırma durum tespiti yapmaya yönelik olup betimsel bir özellik sergilemektedir. Veriler kaynak taraması yapılarak elde edilmiştir. Toplam 35 adet bağlama öğretim metodu tespit edilmiş olup bu metotlar benzer ve farklı yönleriyle incelenmiştir. Sonuç olarak bağlama öğretim metotlarında bazı icra tekniklerinin aynı bazılarının farklı kullanıldığı, bazılarında ise hiçbir icra tekniğine yer verilmediği görülmüştür. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
BAĞLAMADA TEMEL İCRA TEKNİKLERİNİN BAĞLAMA ÖĞRETİM METOTLARINDAKİ KULLANIM DURUMU |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi |
en_US |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
en_US |