DSpace@İnönü

ELAZIĞ-HARPUT MÜZİĞİNDE KULLANILAN YÖRESEL MAKAMLARIN TÜRK MÜZİĞİ MAKAM GELENEĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author KÖROĞLU, Halil İbrahim
dc.contributor.author PELİKOĞLU, Mehmet Can
dc.date.accessioned 2022-01-12T08:30:01Z
dc.date.available 2022-01-12T08:30:01Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Köroğlu, H. İ. & Pelikoğlu, M. C. (2021). ELAZIĞ-HARPUT MÜZİĞİNDE KULLANILAN YÖRESEL MAKAMLARIN TÜRK MÜZİĞİ MAKAM GELENEĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 7 (1) , 194-209 . DOI: 10.22252/ijca.916566 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46620
dc.description.abstract Öz Elazığ-Harput yöresinin müzik kültürü, seslendirme ve icrada büyük bir zenginlik arzeder. Yöresel makamların bu yörede yaygın olarak kullanıldığı görülür. Diğer birçok yörede böylesi bir duruma çok az rastlanılmaktadır. Bu makalede, Elazığ-Harput yöresinde yaşayan hemen hemen herkes tarafından bilinen, kullanılan, ortak isimlerle ifadelendirilerek icra edilen yöresel makamların neler olduğu, anlamlarının terminolojik olarak nasıl karşılık bulduğu, Türk Müziğinin makamsal niteliğine uygunluğu, makam geleneği içerisindeki yerinin ne olduğu incelenmiştir. Yapılmış olan değerlendirme neticesinde, Elazığ-Harput yöresinin bilimsel ve sanatsal açıdan önemi ortaya koyulmuştur. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title ELAZIĞ-HARPUT MÜZİĞİNDE KULLANILAN YÖRESEL MAKAMLARIN TÜRK MÜZİĞİ MAKAM GELENEĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster