dc.contributor.author |
KÖROĞLU, Halil İbrahim |
|
dc.contributor.author |
PELİKOĞLU, Mehmet Can |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-12T08:30:01Z |
|
dc.date.available |
2022-01-12T08:30:01Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Köroğlu, H. İ. & Pelikoğlu, M. C. (2021). ELAZIĞ-HARPUT MÜZİĞİNDE KULLANILAN YÖRESEL MAKAMLARIN TÜRK MÜZİĞİ MAKAM GELENEĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 7 (1) , 194-209 . DOI: 10.22252/ijca.916566 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/46620 |
|
dc.description.abstract |
Öz
Elazığ-Harput yöresinin müzik kültürü, seslendirme ve icrada büyük bir zenginlik arzeder. Yöresel makamların bu yörede yaygın olarak kullanıldığı görülür. Diğer birçok yörede böylesi bir duruma çok az rastlanılmaktadır. Bu makalede, Elazığ-Harput yöresinde yaşayan hemen hemen herkes tarafından bilinen, kullanılan, ortak isimlerle ifadelendirilerek icra edilen yöresel makamların neler olduğu, anlamlarının terminolojik olarak nasıl karşılık bulduğu, Türk Müziğinin makamsal niteliğine uygunluğu, makam geleneği içerisindeki yerinin ne olduğu incelenmiştir. Yapılmış olan değerlendirme neticesinde, Elazığ-Harput yöresinin bilimsel ve sanatsal açıdan önemi ortaya koyulmuştur. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
ELAZIĞ-HARPUT MÜZİĞİNDE KULLANILAN YÖRESEL MAKAMLARIN TÜRK MÜZİĞİ MAKAM GELENEĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi |
en_US |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
en_US |