DSpace@İnönü

Mekansal Algıda Etkili Fiziksel Parametreler: İlk Kademe Eğitim Yapıları Derslikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author ZORLU, Tülay
dc.contributor.author KAVAZ ALTUN, İmran
dc.date.accessioned 2022-02-02T10:57:41Z
dc.date.available 2022-02-02T10:57:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Kavaz Altun, İ. & Zorlu, T. (2021). Mekansal Algıda Etkili Fiziksel Parametreler: İlk Kademe Eğitim Yapıları Derslikleri . İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi , 11 (23) , 15-32 . en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46655
dc.description.abstract Öz İlk kademe eğitim yapıları ve derslikler, çocukların algılarında yer eden ve mekânsal deneyim yaşadıkları ilk kamusal yapılardandır. Çocuklar gün içerisinde zamanlarının büyük bir bölümünü, etkileşim içerisinde oldukları, algı ve gelişimlerini etkileyen eğitim yapılarında geçirirler. Eğitim yapıları ve dersliklerde mekânsal algıyı etkileyen fiziksel parametreler çocuğun gelişimi, mekânsal algısı ve öğrenme verimliliği üzerinde doğrudan ya da dolaylı olarak etkilidir. Bu nedenle bu yapılarda mekan algısında etkili olan fiziksel parametrelerin bilinçli ve doğru tasarlanması önemlidir. Bu çalışmada algıyı etkileyen fiziksel parametreler (form, renk, doku, ışık, ölçek ve oran) ayrı ayrı ele alınarak ilk kademe eğitim yapılarında mekânsal algıya etkisi, farklı ülkelerde yer alan eğitim yapılarındaki kullanımlarından örneklerle irdelenmektedir. Sonuçlarda ise bu parametrelerin bilinçli kullanımları ile çocukların mekânsal algı ve gelişimlerine nasıl olumlu etki edilebileceğine dair öneriler sunulmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi en_US
dc.relation.isversionof DOI: 10.16950/iujad.693920 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Algıyı Etkileyen Fiziksel Parametreler en_US
dc.subject Eğitim yapıları, mekan algısı Kaynakça en_US
dc.title Mekansal Algıda Etkili Fiziksel Parametreler: İlk Kademe Eğitim Yapıları Derslikleri en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.issue 23 en_US
dc.identifier.startpage 15 en_US
dc.identifier.endpage 32 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster