DSpace@İnönü

Parodi ve Kültürel Bellek Bağlamında Reklam İmgeleri Üzerine Bir İnceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author TOKSÖZ, Emin
dc.date.accessioned 2022-02-02T12:19:08Z
dc.date.available 2022-02-02T12:19:08Z
dc.date.issued 2021-06-30
dc.identifier.citation Toksöz, E. (2021). Parodi ve Kültürel Bellek Bağlamında Reklam İmgeleri Üzerine Bir İnceleme . İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi , 11 (23) , 50-60 . DOI: 10.16950/iujad.798894 en_US
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/iujad/issue/63370/798894
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46657
dc.description.abstract Postmodern dönemde pek çok çalışmada kültür ve toplum hafızasında yer edinmiş imgelerin görsel iletişim tasarımı, reklam ve alt alanlarında yeterince incelenmediği görülmektedir. Ancak görsel iletişimin göstergelerarasılık ve mizahta kesiştiği nokta olan parodinin etkin kullanımı için özellikle reklam tasarımlarında kültür ve topluma ait imgelerin kullanımının önemli olduğu düşünülmektedir. Özellikle reklam afişlerinde kültürel bellek ve toplumsal hafıza imgelerinden parodi gibi mizahi bir üslupla yararlanılması iletişim gücünü olumlu yönde artırabilir. Bu çalışmanın amacı görsel iletişim tasarımı alanlarında uygulanan kültürel bellek ve mizaha ilişkin formların keşfini sağlamak ve reklam afişlerinin kültürel bellek ve parodi (alaycı taklit) çerçevesinde değerlendirilebilir olduğunu göstermektir. Bu bağlamda çalışma kapsamında reklam afişlerinin kültürel bellek ve alaycı parodi çerçevesinde teorik altı yapısı incelenmiş, reklam afişlerinde yer alan mizahi unsurlar ele alınmış ve elde edilen bilgilerden yola çıkılarak örnek reklam afişleri parodi ve kültürel bellek bağlamında mizahi içerik bakımından değerlendirilmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi en_US
dc.relation.isversionof DOI: 10.16950/iujad.798894 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights CC0 1.0 Universal *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ *
dc.subject Görsel İletişim, Mizah, Parodi, Kültürel Bellek en_US
dc.title Parodi ve Kültürel Bellek Bağlamında Reklam İmgeleri Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.issue 23 en_US
dc.identifier.startpage 50 en_US
dc.identifier.endpage 60 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess