DSpace@İnönü

GÜNDEM BELİRLEME KURAMI BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA İLE SİYASET GÜNDEMİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author GÜNGÖR, Ayten
dc.date.accessioned 2022-02-09T08:09:32Z
dc.date.available 2022-02-09T08:09:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation GÜNGÖR A (2021). GÜNDEM BELİRLEME KURAMI BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA İLE SİYASET GÜNDEMİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 75 - 91. Doi: 10.47107/inifedergi.882626 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZNE5qZzJOZz09/gundem-belirleme-kurami-baglaminda-sosyal-medya-ile-siyaset-gundeminin-karsilastirmali-analizi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46972
dc.description.abstract Öz:Kitle iletişim araçlarının kamunun gündemini belirlediğini savunan Gündem Belirleme Kuramı, kitle iletişim araçlarının halk üzerindeki etkilerini açıklamaya çalışır. Gündem kurma ya da gündem saptama olarak da anılan bu kuram, kitle iletişim araçlarının kamuoyunun herhangi bir konu hakkında “ne düşüneceğinden” ziyade “hangi konu” hakkında düşüneceğini belirlemede daha etkili olduğunu savunur. Bireyi tümüyle pasif konuma indirgeyen etki araştırmalarının aksine, kitle iletişim araçlarının kamuoyunun tutumlarının değiştirilmesinde her zaman etkili olamayabileceğini söyler. Ancak bu görüşe göre kitle iletişim araçları herhangi bir konuyla ilgili kamuoyunun görüşlerini değiştirmek yerine o konunun farkında olmasını sağlayarak, tüm dikkati ve idraki o yöne sevk eder (Becker ve diğerlerinden aktaran Erdoğan ve Alemdar, 2002, s 211). Bu çalışmada siyasi gündemin sosyal medya aracılığıyla kamu gündemini nasıl belirlediği, bundan hareketle siyasetin yeni medya araçlarıyla kamuoyunun biçimlenmesinde ne oranda etkili olduğu sorgulanmıştır. Geleneksel medya için temel teşkil eden “gündem belirleme” tezinin geçerliliği, kullanıcılarının en fazla siyasallaştığı Twitter’daki “Türkiye Gündemi” başlığı altında yer alan etiketler ile amaçlı örneklem kullanılarak belirlenen politik söylem üreten siyasi aktörlerin paylaşımları karşılaştırılarak tespit edilmiştir. İçerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında, 3 Mayıs 2020-9 Mayıs 2020 tarihleri arasında “Trend Topic” olan başlıklar ile Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ve T. C. İletişim Başkanlığının sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımlar karşılaştırılmıştır. Ele alınan tarihler arasında Türkiye gündeminin yoğun bir biçimde Covid-19 Pandemisi etrafında şekillenmesi nedeniyle, bu sürecin gündem belirleyicilerinden olan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın ile Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımlar da araştırmaya dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda, Twitter Türkiye gündemi ile seçili siyasi aktörler ile kurumların gündemi arasında dikkate değer bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Öz:Agenda Setting Theory focusing on agenda transfers between media, public, politics and it tries to determine the direction of flow between each other. Social networks that start the process of establishing a new agenda by incorporating it into the traditional agenda setting structure, with the advantage provided by its structural features, it affects the agenda of the media and politics more and more strongly. In this study, how the political agenda determines the public agenda through social media and the effect of politics in shaping public opinion with new media has been examined. The validity of the agenda setting model determined with sharing of political actor who producing political discourse and hashtags that under the title ―Turkish Agenda‖ in Twitter by comparison. Within the scope of this study carried out with content analysis method were compared shares of Twitter accounts of President Of The Republic Of Turkey Recep Tayyip Erdogan and Presidency Of The Republic Of Turkey Directorate Of Communications between 3 May 2020 - 9 May 2020 and titles in ―Trend Topic‖. Between the dates handled, because of Turkey's agenda intensively shaped around the Covid-19, the share of Minister of Health Fahrettin Koca and Minister of National Education Ziya Selçuk, who are one of the agenda determinants of this process, were also included in the study. In the results of this study, it was found that the differences between the agendas of the institutions and political actors with Twitter Turkey's agenda. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title GÜNDEM BELİRLEME KURAMI BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA İLE SİYASET GÜNDEMİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster