DSpace@İnönü

Türk müziğinde notaya bağımlı icranın nitelik yönünden değerlendirilmesi üzerine bir eleştiri: Somalı Klarnetçi Mustafa Çalar örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztürk, Selçuk
dc.date.accessioned 2016-10-07T10:33:05Z
dc.date.available 2016-10-07T10:33:05Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Öztürk, S. (2015). Türk müziğinde notaya bağımlı icranın nitelik yönünden değerlendirilmesi üzerine bir eleştiri: Somalı Klarnetçi Mustafa Çalar örneği. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:1, Sayı:1, 17-30 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4712
dc.description İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. (2015). Cilt:1, Sayı:1, 17-30 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada; Türk Müziği’nin herhangi bir türünde, var olan bir notanın icrâsı sürecinde dile gelen “doğru icrâ”, “asıl olan nota”, “doğru nota”, “yanlış nota” gibi söylemlerin niteliğine dikkat çekilmek istenmiştir. Türk Müziği icrâcılarının yetişme biçimleri ve süregelen eğitim-öğretim gelenekleri doğrultusunda doğaçlama yetisinin baskın olması sonucu kişilerin daha özgür müzik icrâ ettikleri bilinen ve gözlenebilen bir durumdur. Bu bağlamda, yerel icrâcılıkla birlikte doğru/gerçek/orijinal icrâ öngörüsünü taşıdığı düşünülen klarnetçi Somalı Mustafa Çalar’ın icrâsının var olan notalar ile kıyaslaması yapılmıştır. Bu kıyaslama için kişisel motiflerin tespiti gerçekleştirilmiş, özgün bir kodlama yöntemi ile sayısal olarak ifade edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study; asked for point to effect of discourses like “perfect performance”, “the real score”, “correct score”, “incorrect score” which are said in process of playing any Turkish Music score. It’s a known and observable situation about Turkish Music performers, make more untrammelled performance as a result of domination about improvisation capacity in the direct of the their growth styles and the process of education traditions. In this sense, there is a comparison of standard scores versus Mustafa Calar’s performance which’s considered about local performing and correct/real/original type. For this comparison, after the personal motives (patterns) have detected, they have stated quantitatively via a distinctive coding method. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mustafa Çalar tr_TR
dc.subject Türk müziği tr_TR
dc.subject Doğru icrâ tr_TR
dc.subject Nitelikli icrâ tr_TR
dc.subject Notaya bağımlı icrâ tr_TR
dc.subject Mustafa Calar tr_TR
dc.subject Turkish music tr_TR
dc.subject Perfect performance tr_TR
dc.subject Effective performance tr_TR
dc.subject Score-dependent performance tr_TR
dc.title Türk müziğinde notaya bağımlı icranın nitelik yönünden değerlendirilmesi üzerine bir eleştiri: Somalı Klarnetçi Mustafa Çalar örneği tr_TR
dc.title.alternative A revıew about evaluatıon to effect of score- dependent performance ın turkısh musıc: an example of clarınet player Mustafa Çalar tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı tr_TR
dc.contributor.authorID TR10405 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 30 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 1 [7]
    Cilt 1' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster