DSpace@İnönü

PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞLARI İLE STRES DÜZEYLERİNE ARASINDAKİ İLİŞKİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durgun, Hanife
dc.contributor.author KALYONCUOĞLU, Betül
dc.contributor.author AVCI, Ayşe Betül
dc.date.accessioned 2022-02-15T08:18:19Z
dc.date.available 2022-02-15T08:18:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Durgun, H. , Kalyoncuoğlu, B. & Avcı, A. B. (2021). PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞLARI İLE STRES DÜZEYLERİNE ARASINDAKİ İLİŞKİ . İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , 9 (1) , 278-291 . DOI: 10.33715/inonusaglik.837511 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/47195
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı nitelikte olan araştırma 15–22 Kasım 2020 tarihleri arasında bir kamu üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümündeki 218 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Akademik Erteleme Ölçeği” ve “Algılanan Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler; tanımlayıcı istatistikler, student t Testi, One-Way Anova testi ve Pearson korelasyon katsayısı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin Akademik Erteleme Ölçeği puan ortalaması 53.66 ± 7.22, Algılanan Stres Ölçeği Yetersiz Özyeterlik Algısı alt boyut puan ortalaması 12.19 ± 3.06, Stres/Rahatsızlık Algısı alt boyut puan ortalaması 15.83 ± 3.83 ve ölçek toplam puan ortalaması 28.03 ± 5.59 puandır. Öğrencilerin Akademik Erteleme Ölçeği puan ortalaması ile Algılanan Stres Ölçeği Yetersiz Özyeterlik Algısı alt boyutu (r=0.193, p=0.004) ve ölçek toplam puanı (r=0.151, p=0.026) arasında pozitif yönde çok zayıf bir ilişki saptanmıştır. Öğrencilerin cinsiyeti ile akademik erteleme davranışları (p=0.035), Yetersiz Özyeterlik Algısı (p=0.008), Stres/Rahatszılık Algısı (p=0.003) ve algılamış oldukları stres durumları (p=0.004) arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin orta düzeyde akademik erteleme tutumuna, yetersiz özyeterlik algısına ve ortalamanın biraz üzerinde stres/rahatsızlık algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik erteleme davranışları arttıkça algıladıkları stres düzeyi de artmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞLARI İLE STRES DÜZEYLERİNE ARASINDAKİ İLİŞKİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster