DSpace@İnönü

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baltacı, Nazlı
dc.contributor.author Metin, Ayşe
dc.date.accessioned 2022-02-15T08:58:13Z
dc.date.available 2022-02-15T08:58:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Baltacı, N. & Metin, A. (2021). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ . İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , 9 (2) , 578-593 . DOI: 10.33715/inonusaglik.840222 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/47216
dc.description.abstract Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı tipte olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü 2., 3. ve 4. sınıfında öğrenim gören öğrencileri (n=322) ile yapılmıştır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan öğrenciler alınmıştır. Veriler, “Öğrenci Tanıtım Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği”, “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey'in post hoc analizi ve Spearman korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yenilikçilik düzeyinin “düşük” ve kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumunun “orta” düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği” toplam puanları arasında orta düzeyde, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği alt boyutları” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği alt boyutları” arasında ise zayıf düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. (p<0.05). Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri yükseldikçe, kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları gelişmektedir. Yenilikçilik ve kanıta dayalı uygulamalara ilişkin bilgi ve becerileri geliştirecek olan derslerin 1. ya da 2. sınıfta verilmesi önerilebilir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster