dc.contributor.author |
Haşhaş, Sinan |
|
dc.contributor.author |
İmik, Ünal |
|
dc.date.accessioned |
2016-10-07T11:24:30Z |
|
dc.date.available |
2016-10-07T11:24:30Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Haşhaş, S. İmik, Ü. (2015). Bağlama öğretiminde tezene tutuş/vuruş yönlerinin yeri ve önemi. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:1, Sayı:2, 11-24 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4725 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. (2015). Cilt:1, Sayı:2, 11-24 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırma, bağlama öğretiminde tezene tutuş ve vuruş yönlerinin ne derece önemli
olduğunun belirlenmesine odaklanmaktadır. Araştırmanın ilk aşamasında konuya yönelik
olarak kaynak taraması yapılmış ayrıca çeşitli kurum/kuruluşlarda bağlama icracısı ve
eğitimcisi olarak görev yapmış/yapmakta olan alan uzmanları ile kişisel görüşmeler/iletişimler
gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmalardan ayrıca kişisel görüşmeler/iletişimlerden; bağlama
öğretiminde tezene tutuş ve vuruş yönlerinin doğru bir icra açısından önemli olduğu ayrıca adı
geçen konulardaki yanlış kazanımların özellikle ileri seviye icra açısından bir problem teşkil
edebileceği tespit edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında konunun açıklığa
kavuşturulabilmesi için alan uzmanlarının fikirleri doğrultusunda anket soruları oluşturulmuş
ve oluşturulan anket ulaşılabilen bağlama icracıları ve eğitimcilerine uygulanmıştır. Yapılan
araştırmalar ve elde edilen anket bulguları doğrultusunda başlıca; bağlama öğretiminde, tezene
tutuşunun ve vuruş yönlerinin net bir icra açısından önemli olduğu, bağlama öğretiminde tezene
tutuşunun ayrıntılı bir şekilde öğrencilere gösterilmesinin gerektiği, yanlış tezene tutuşlarının
zamanla kemikleşerek ileri seviye icra açısından bir problem teşkil edebileceği, bağlama
öğretimine yönelik yazılacak notalarda tezene vuruş yönlerinin belirtilmesinin gerektiği, tezene
tutan bilek ve kolun bağlama üzerinde ne şekilde konumlandırılması gerektiğinin detaylı bir
şekilde belirtilmesinin gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research direction until the grip and stroke thesis focuses on baglama education to the
determination of what is important. The first stage of the research literature on the subject as
also made various institutions / organizations served as performers and educators to connect /
make a personal meeting with the experts / communication were carried out. The research also
from personal interviews / of the communication; tezene grip and shot in the direction of
baglama education is important for a proper enforcement have been identified will also be a
problem, especially in terms of execution of advanced achievements in the aforementioned
subjects false. Questionnaire in accordance with the opinions of experts in order to clarify the
issue in the second phase of the study was developed and created a questionnaire which can be
applied to connect the performers and educators. Research and principal in accordance with the
survey findings obtained; In baglama education, tezene grip and kick aspect of it it is important
in terms of what an executive, the need to show students a thorough way of handling main thesis
in baglama education, wrong tezene grip of time advanced could pose a problem in terms of
execution, the notes will be written for baglama education it is necessary to set the plectrum
stroke direction in what way on linking the main thesis holds the wrists and arms should be
positioned in a detailed manner that the mentioned conclusions were reached as required. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Bağlama |
tr_TR |
dc.subject |
Tezene |
tr_TR |
dc.subject |
Bağlama öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
İcra |
tr_TR |
dc.subject |
Bağlama education |
tr_TR |
dc.subject |
Music performance |
tr_TR |
dc.title |
Bağlama öğretiminde tezene tutuş/vuruş yönlerinin yeri ve önemi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Importance of direction handling / hitting the place on the bağlama education |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Devlet Konservatuvarı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR122915 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR120198 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
24 |
tr_TR |