dc.contributor.author |
Pelikoğlu, Mehmet Can |
|
dc.contributor.author |
Özşen, Bahar |
|
dc.date.accessioned |
2016-10-07T11:46:11Z |
|
dc.date.available |
2016-10-07T11:46:11Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Pelikoğlu, M. C. Özşen, B. (2015). Türk müziği ve Batı müziğinde kullanılan bazı tür ve biçimlerin birbirlerine benzerlikleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:1, Sayı:2, 51-60 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4728 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. (2015). Cilt:1, Sayı:2, 51-60 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu makalede, Batı Müziği ve Türk Müziği’nin tarihsel süreç içerisindeki gelişim ve oluşum
evreleri gözetilerek, söz konusu müzik türleri içerisinde yer alan müzik formları (biçim)nın
terminolojisi ve işlevselliğinden yola çıkılmış, değerlendirme neticesinde, türler ve biçimler
arasında bir takım benzerliklerin olduğu görülmüştür.
Her toplum kendi kültürü, tarihi ve geleneklerini ortaya koyan müzik eserleri üretmiş olsa da
eserler karşılaştırıldığında görülmektedir ki, müzik ürünleri, keder, sevinç gibi belirli duyguları
ifade etmek ve/ veya dini ritüelleri gerçekleştirmek amacı taşımakta, amaca uygun formlar
gelişmektedir. Bu ürünlerin ortaya çıkış amacı her ne kadar ortak olsa da, benzerliklerinden
ziyade teknik açıdan incelenerek farklılıklarının ortaya koyulması, her daim türlere ve formlara
özgü karşılaştırmalı analizinin derinlemesine yapılması gerekmektedir.
Bu çalışma “müzik evrenseldir” sözünün yanı sıra, müziğin yerel ve yöreselliğini bir kez daha
ortaya koymaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this article, after detailed evaluation process, determines some analogies between Turkish
and Western music in terms of genres and forms. In order to determine these analogies the
terminologies and their functions in mentioned musical forms taking place in musical genres
are taken into consideration by referring to the compositional and developmental phases in the
history of Turkish and Western music.
Although each society produces musical works expressing their own culture, history and
tradition, when these works are compared it can be observed that they have common goals such
as expressing certain feelings (like grief, joy) and/or realizing religious rituals. Thus each
society develops musical forms to fit the each purpose. Although the emergence of these forms
have common reasons, to make a comparative analysis from technical aspects in order to figure
out the differences peculiar to genres and forms rather than their analogies always requires
detailed effort.
This article, on the one hand emphases the universality of music and on the other hand it once
more puts forward locality and authenticity of music. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Türk Müziği |
tr_TR |
dc.subject |
Batı Müziği |
tr_TR |
dc.subject |
Tür |
tr_TR |
dc.subject |
Biçim |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish Music |
tr_TR |
dc.subject |
Western Music |
tr_TR |
dc.subject |
Genre |
tr_TR |
dc.subject |
Form |
tr_TR |
dc.title |
Türk müziği ve Batı müziğinde kullanılan bazı tür ve biçimlerin birbirlerine benzerlikleri üzerine bir değerlendirme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An evaluation on the analogies of some genres and forms used in Turkish and Western music |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
51 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
60 |
tr_TR |