dc.contributor.author |
Doğan, Emrah |
|
dc.contributor.author |
Mustan Dönmez, Banu |
|
dc.date.accessioned |
2016-10-07T13:01:18Z |
|
dc.date.available |
2016-10-07T13:01:18Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Doğan, E. Mustan Dönmez, B. (2016). Türkiye’de altmış sekiz kuşağı dünya algısının popüler müziğe yansıması. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:2, Sayı:1, 45-75 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4740 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. (2016). Cilt:2, Sayı:1, 45-75 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, 68 Dönemi’nin Dünya’da ve Türkiye’de açtığı çığırın, Türk popüler müziğine
ne şekilde yansıdığı üzerinde durulmuştur. Çalışmada öncelikle 68 Dönemi olaylarının
kaynaklandığı nedenler ve Dünya’da ve Türkiye’de sosyo-politik açıdan nelere yol açtığı
üzerinde durulmuştur. Ardından Dünya ve Türkiye’de cereyan eden bir takım olayların
Türkiye’de Popüler Müziğe ne şekilde yansıdığı, 68 Olaylarının Türkiye’de hangi popüler
müzik türlerini oluşturduğu ve 68’lilerin hangi geleneksel müziklerden ilham aldığı üzerinde
durulmuştur.
68 Olayları, protest bir duruşu içermektedir. İlkin üniversitelerde başlayan, ardından sivil
halkı da içine alan olaylar, halkı yönetim ve sistemle karşı karşıya getirmiştir. Dolayısıyla on
yıllarca süren bu politik olayların etkisi, kültüre ve müziğe yansımıştır.
68 Kuşağı’nın öğrenci hareketleriyle başlayıp Dünya’nın dört bir yanına hızla yayılması,
genel olarak o dönemin dünya müziklerini etkilemiş, Dünya’da Protest/Muhalif Müzik ya
da Devrim Müziği denilen türlerin doğmasını sağlamıştır. Türkiye’de ise Protest Müzik,
ağırlıklı olarak Özgün Müzik adıyla anılmaya başlanmıştır. Ayrıca Türkiye’de Anadolu Pop ya
da Anadolu Rock olarak adlandırılan müzik türleri de 68’liler tarafından üretilmiş ya da
beğenilmiştir. Bu türlerin (Özgün Müzik, Anadolu Pop, Anadolu Rock) oluşumunda ve
olgunlaşmasında ise, içerisinde tarihten bugüne protest öğeler barındıran Türk Yöresel
Müziği’nin Ozanlık Geleneği’ne bağlı Pir Sultan Abdal gibi protest duruşlu ozanlar büyük
ölçüde esin kaynağı olmuştur. Çalışmada, ozanlık geleneğinden etkilenerek müzik yapan
protest duruşlu Özgün Müzik grup ve sanatçılarından ve müziklerinden örnekler verilerek
analizler yapılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research hasstressed on how 68 generation influenced Turkish Popular Music because 68
generation has opened a new road for the World and Turkey. Firstly; this research stress on the
results and reasons of the actions that happened in the year of 68 and effects on the World and
social and politic effects in Turkey. And after that the movements that happened in the world
and influenced the Popular Music in Turkey. The 68 Movement rendered what kind of
Popular Music raised in Turkey and what kind of traditional music the 68 musicians inspired
from.
68 movement involves the protest attitude. This movement firstly started at the univercities
then include the society; so made the society against the system and the government.
Therefore this movement continued decades. The effects of this movement can be seen on
culture and music easily.
68 generation movement started with student actions then spread out to all over the world
because of that this movement influenced the world music at that time. It caused to emerge
different types of music such as; protest music or revolution music. It has been given the
name of "Özgün (Protest) Music" in Turkey; on the other hand in Turkey 68s' musicians
produced different kinds of music such as; Anatolian Pop or Anatolian Rock.
Moreover; these types of music (Anatolian Pop or Anatolian Rock) in Turkey had been
produced by 68s' musicians. The development of these kinds of music such as; Özgün
(Original) Music, Anatolian Rock and Anatolian Pop had got most of its inspiration from the
poets such as Pir Sultan Abdal who has got protest attitude or who is related to the tradition
poets of Turkish Local Music. In this research the analyses have been made by giving samples
from the Özgün (Original) Music bands and musicians who play music by having inspiration
from the tradition poets and who have got protest attitude. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
68 Kuşağı |
tr_TR |
dc.subject |
Türkiye |
tr_TR |
dc.subject |
Protest/Muhalif müzik |
tr_TR |
dc.subject |
Özgün müzik |
tr_TR |
dc.subject |
Anadolu Pop/Rock |
tr_TR |
dc.subject |
68 Generation |
tr_TR |
dc.subject |
Turkey |
tr_TR |
dc.subject |
Protest/Opponent music |
tr_TR |
dc.subject |
Özgün (Original) music |
tr_TR |
dc.subject |
Anatolian Pop/Rock |
tr_TR |
dc.title |
Türkiye’de altmış sekiz kuşağı dünya algısının popüler müziğe yansıması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Reflectıon of sıxty eıght generatıon world perceptıon to popular musıc in Turkey |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı, İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR27635 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
45 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
75 |
tr_TR |