Ortaçağ sonrasından günümüze kadar geçen süreç içerisinde Avrupa Sanat tarihinin en önemli dönemlerinden olan ve
kendisinden sonra gelen stilleri yapısal ve teknik anlamda derinden etkileyen barok dönem, müzik alanında da kuram ve
icraya getirdiği katkılarla bu önemini korumaktadır. Bu nedenle, gerek icracı veya müzikbilimcilerin, gerekse
eğitimcilerin bu döneme ait temel bilgilere sahip olması büyük önem taşımaktadır. Bir dönemin müziğinin, gerektiği
biçimde icrasına ilişkin ipuçlarının elde edilmesinin en güvenilir yolu, o döneme ilişkin temel kaynakların incelenip
doğru biçimde yorumlanarak çözümlenmesidir.
Çalışmada, Bahsi geçen nitelikte kaynakların incelenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması yoluyla, her dönemde
olduğu gibi barok dönemde de icra bilgisinin temel boyutunu oluşturan ritm ve ölçü yapıları ile tempo ve vurgu
noktaları (güçlü ve zayıf zamanlar) arasındaki ilişkiler ve bu ilişkiler dahilinde gerçekleştirilen uygulamalar
incelenmiştir. Stilistik ögelere ve bunların uygulanış biçimlerine ilişkin anlamlı bulgulara ulaşılmış, problemler
sonuçlarıyla değerlendirilmiştir.
Within the period from the end of the middle age until today, baroque period stands as one of the most important
periods in music theory and performance and has been the most influential period for it’s successors in technique and
structure because of it’s contributions in music theory and practice. Therefore it is of great importance to know the
fundamental information about that period for performers and musicologists. The most realistic and accurate way for
collecting the cues related to the performance practice of a period is to study and to correctly analyze and evalute the
principal sources.
In this study, one of the most important dimensions forming the Fundamentals of the performance practise of the
baroque period-just as in the any other period- the relationship between the rhtyhm, measure structure and tempo and
accentual patterns and practices related to them were studied. Meaningful results were found related to the application
of stylistic elements and problems were evaluated along with their results.