Araştırma, Güzel Sanatlar Fakültelerinin müzik bölümlerinde en sık kullanılan R. Kreutzer, P. Rode ve J. Dont’a ait
viyola metodlarının sol el ve sağ el teknikleri açısından karşılaştırmalı teknik analizlerinin yapılmasına yöneliktir.
Araştırmada söz konusu metodların teknik özelliklerinin belirlenmesi ve böylelikle viyola eğitimcileri ile viyola
öğrencilerine belirtilen metodlar hakkında ışık tutulması ve daha nitelikli bir viyola eğitiminin verilebilmesi için
öneriler sunulması amaçlamaktadır. Araştırmada veriler kaynak taraması yoluyla, araştırmacılar tarafından oluşturulan
görüşme sorularının 2008–2009 eğitim öğretim yılında ilgili bölümlerde görev yapan viyola öğretim elemanlarına
uygulanmasıyla ve söz konusu metotların sol el ve sağ el teknikleri bakımından analizi ile elde edilmiştir. İncelenen
metodlarda sol elde en sık 1-3, 1-5, 1-6, 1-7 ve 1.-8. pozisyonlar arası çalma, trill, farklı aralıklarda çift ses kullanımı,
akor kullanımı, vorschlag ve çeşitlerinin kullanımını, sağ elde en sık ise legato, karma yay teknikleri, aksan ve nüans
kullanımını içeren etüdlere yer verildiği ve söz konusu metotların birinde olmayan bir tekniğin diğerinde/diğerlerinde
kullanılıyor olması yönünden birbirlerini tamamladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
The study is on making comparative technical analyses of viola methods of R. Kreutzer, P. Rode, and J. Dont, which are
most frequently used in musical departments of Faculties of Fine Arts, in terms of left hand and right hand techniques.
In this study it is aimed to determine technical specialties of such methods to shed light on the said methods for viola
trainers and viola students and to make suggestions in order to have viola education with better quality. In the study data
are collected through literature search, applying interview questions created by researchers to viola lecturers in charge
in the said departments in educational year of 2008-2009, and analyzing said methods in terms of left hand and right
hand techniques. In the examined methods it is found out that the most used drills are those including playing between
positions 1-3, 1-5, 1-6, 1-7, and 1-8, trill, use of double sound at different intervals, chord use, use of vorschlag and its
varieties, as well as legato, mixed string techniques, accent, and nuance at right hand and that the said methods
complete each other in the fact that a technique not included in one of them is used in another/others.