DSpace@İnönü

Bir okul bahçesinin değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu peyzaj projesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Ayşe
dc.date.accessioned 2016-10-17T11:17:08Z
dc.date.available 2016-10-17T11:17:08Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Özdemir, A. (2011). Bir okul bahçesinin değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu peyzaj projesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:1, Sayı:3, 267-276 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4808
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2011). Cilt:1, Sayı:3, 267-276 ss. tr_TR
dc.description.abstract Çocuk ve onun sağlıklı gelişimi için okul ve okul bahçesi birer mekan ve araçtır. Çocuklar günlük yaşamlarının büyük bir zaman dilimini okulda geçirmektedirler. Bu süreçte ders aralarında (teneffüslerde) vakit geçirdikleri okul bahçesi, sadece öğrenme alanı olmayıp aynı zamanda yaşama alanı, yani hareket, oyun, dinlenme, sosyal öğrenme (iletişim köşeleri, buluşma noktaları) ve doğayı keşfetme mekanı olmalıdır. Buradan hareketle, Bartın Akpınar İlköğretim Okulu bahçesinin değişim ve dönüşüm sürecine geçilmiştir. Bu çerçevede, okul bahçesinin mevcut durum tespiti, öğrencilere yönelik anket çalışması ile Akpınar İlköğretim Okulu müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve velilerine yönelik bir bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Eğitim gören öğrenci sayısı, çocukların yaşı, istekleri ve gereksinimleri dikkate alınarak değerlendirmelere başlanmıştır. Değerlendirmeler doğrultusunda Bartın Akpınar İlköğretim Okuluna özgü okul bahçesine yönelik ekolojik ve pedagojik yaklaşım ile eğitimin destekleyicisi olan teneffüs aktivitelerine yönelik alan kullanımı ve mekansal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract School and school gardens are each a space and tool for children and their healthy development. Children spend a large part of their day at school. Within this period, the school garden that they spend time at break times should not only be a learning domain but also a living space; in other words an activity, playing, resting, social learning (communication corners, meeting points) and exploring area. Moving from this point of view, Bartın Akpınar Elementary School’s garden change and transformation process began. In this scope, the current situation of the garden was analyzed, a questionnaire was applied on students, and an information meeting was organized with the participation of Bartın Akpınar Elementary School Principal, teachers, parent-teacher association and parents. Taking the number of students studying at the school, their ages, wishes and needs into consideration, the assessments began. In line with the assessments, a landscape design project including using the space for break time activities and spatial suggestions supporting educational activities with ecologic and pedagogical approaches to Bartın Akpınar Elementary School’s garden is designed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim Okulu tr_TR
dc.subject Okul bahçesi tr_TR
dc.subject Peyzaj tasarımı tr_TR
dc.subject Teneffüs tr_TR
dc.subject Bartın Akpınar tr_TR
dc.subject Elementary school tr_TR
dc.subject School garden tr_TR
dc.subject Landscape design tr_TR
dc.subject Break time tr_TR
dc.title Bir okul bahçesinin değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu peyzaj projesi tr_TR
dc.title.alternative Change of a school garden: Bartın Akpınar Elementary School landscape project tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Bartın Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 267 tr_TR
dc.identifier.endpage 276 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 3 [11]
    Cilt 1' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster