DSpace@İnönü

UD icra geleneğinde Cinuçen Tanrıkorur ekolünün uzzal taksim üzerinden yansımaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, A. Tolga
dc.contributor.author N. Oya, Levendoğlu Öner
dc.date.accessioned 2016-10-17T12:54:48Z
dc.date.available 2016-10-17T12:54:48Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Özdemir, A. T. N. Oya, L. Ö. (2011). UD icra geleneğinde Cinuçen Tanrıkorur ekolünün uzzal taksim üzerinden yansımaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:1, Sayı: 3, 325-337 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4815
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2011). Cilt:1, Sayı: 3, 325-337 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türk müziğinin önemli isimlerinden biri olan Cinuçen Tanrıkorur’un icra uslubu, Uzzal makamında yaptığı taksim üzerinden değerlendirilmiştir. Makamsal açıdan yapılan analizde, makamın işlendiği ses sahası, seyir yapısı ve makamsal geçkiler değerlendirilmiş, ud icra tekniği bakımından yapılan analizde ise tercih edilen akort, klavye üzerindeki pozisyonların kullanım şekli ile sık kullanılan süslemeler sağ ve sol el tekniklerini içeren bir anlayışla çözümlenmiştir. Yapılan analizler doğrultusunda, Tanrıkorur’un bu taksimini, kız ney akordunda yaptığı, melodilerinde kalıplaşmış ezgi yapılarını tercih etmediği, geleneksel seyir anlayışı çerçevesinde özgün melodiler ürettiği, kapalı ve ileri pozisyonları tercih ettiği, atlamalı aralıklar, çift sesler, akorlar ile glissando, vibrato, tremolo ve flajole tekniklerini kendi icra uslubu içerisinde etkili bir biçimde kullandığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract In this study, ud taksims of Cinuçen Tanrıkorur, one of the most important performers in Turkish music, are analysed in terms of modal and technical aspects. Analysed from modal perspective, Tanrıkorur’s, who plays out of routine melody patterns, namely Uzzal, is selected as samples for this study, and the taksim is studied in terms of their transpositions, melodical movements, motional structures, and modal transitions. Afterwards, the taksim whose modal analysis has been completed are explained in a way which includes positions on keyboard, frequently followed figuration, and leftright hand techniques in terms of usage technique in the instrument Ud. As a result of the analysis, it is seen that in his taksim, Tanrıkorur rather prefers transposed frets, uses “kız ney” tonic chord, produces unique melodies around traditional motion perspective, avoids using stereotyped.tunal structures and chooses close and high positions, frequently uses techniquies of glissando, tremolo, vibrato, flajole and larger intervals which is not used in traditional. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ud tr_TR
dc.subject Cinuçen Tanrıkorur tr_TR
dc.subject Taksim tr_TR
dc.subject Taqsim tr_TR
dc.title UD icra geleneğinde Cinuçen Tanrıkorur ekolünün uzzal taksim üzerinden yansımaları tr_TR
dc.title.alternative Reflectıon on uzzal taksim of Cinuçen Tanrıkorur school ın ud performıng tradıtıon tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR127924 tr_TR
dc.contributor.authorID TR55003 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 325 tr_TR
dc.identifier.endpage 337 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 3 [11]
    Cilt 1' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster