Aynı yaş grubundaki çocukların ve gençlerin sosyo-kültürel bağlamda değişim ve gelişim göstermelerinde,
toplu müzik çalışmalarının etkisi ve önemi büyüktür. Müzik eğitimi yoluyla, sosyal bir insan olmanın gereğine
inanan bireyler, bir müzik grubu içerisinde çeşitli çalışmalar yaparak, bunları etkinliğe dönüştürme
gereksinimi duyarlar. Bu tür bir gereksinimi, aynı yaş gruplarının birlikteliğiyle yapılan müziksel çalışma
ortamları önemli ölçüde karşılamaktadır. Bireylerin bu tür bir grupta yer alarak bazı bilgi, davranış ve
becerileri kazanması, kendi grubundakilerle paylaşım içerisinde olması, toplumsal bir oluşum ve sosyal bir
gelişim olarak nitelendirilebilir.
Çocuğa ve gence verilen kişisel ve toplu müzik eğitimi, gelişimin ana öğesidir. Bu eğitim, kişiliğin
oluşturulmasında ve geliştirilmesinde üst düzeyde etkilidir. Müzik eğitiminin sosyal ve kültürel boyutu, bu
eğitimi farklı kılmaktadır. Bu konunun uzmanları, müziği tek başına değil, sosyal ve kültürel etkilerle
düşünmemizi vurgularlar. Bu nedenle müzik eğitimcilerinin görevi, çocuğu ve genci sadece yeteneği, bilgisi
ve yaratıcılığıyla geliştirmek değil, bir toplum içinde yaşayan, sosyal bir yaşamın üyesi olan kişi olarak
eğitmek olmalıdır. Bu araştırma, çocukların ve gençlerin kendi yaş gruplarıyla müzik eğitimi içerisinde
bulunmalarının onlara sosyo-kültürel ilişkiler boyutunda etki edeceğini aktarmayı amaçlamaktadır.
Mass music Works are quite important and effective on the expectations of changes and improvements in
the socio-cultural matters among the same age group kids and young adults. Individuals believing in the
necessity of being a socially active person with the help of music training feel the necessity of showing their
efforts and works in these groups to others. The music training environments for the same age groups cover
this necessity significantly. Gaining some knowledge, attitudes and abilities, also sharing the experience with
the group members by joining such groups can be considered as communal creation and social
development.
Personal and individual music training given to a child or a teenager is a subject of development. Social and
cultural dimension of this training sets this training as different. Professionals of this subject stress out that
we should consider this training as a whole package and not just as music. That’s why the purpose of an
instructor is not just giving an education of musical knowledge and creativity, but also training the subject by
emphasizing his/her membership to a society and a social life. This research aims to highlight the sociocultural
effect of music training in group including the members of same age group for a young individual.