DSpace@İnönü

Eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ve yaklaşımların ilköğretim müzik dersi kapsamında kullanımı ile ilgili örnek uygulamalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şaktanlı, Cem Süleyman
dc.contributor.author Özelma, Yaşar
dc.date.accessioned 2016-11-02T08:13:12Z
dc.date.available 2016-11-02T08:13:12Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Şaktanlı, C. S. Özelma, Y. (2014). Eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ve yaklaşımların ilköğretim müzik dersi kapsamında kullanımı ile ilgili örnek uygulamalar. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:4, Sayı:9, 43-58 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4932
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2014). Cilt:4, Sayı:9, 43-58 ss. tr_TR
dc.description.abstract Araştırma; eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımlarını tespit etmek, yaklaşımların ilköğretim öğrencisine uygunluğu bağlamında müzik öğretmeni görüşlerini belirlemek ve görüşler doğrultusunda örnek uygulamalar oluşturarak çok sesli müzik eğitimine hizmet etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, tez kaynaklı derlenen verilere yeni eklemeler yapılarak odak konu incelenmiştir. Araştırmada; eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları tespit edilmiş, hangi çok seslendirme yaklaşımının ilköğretim müzik dersi kapsamında kullanılması gerektiği hakkında müzik öğretmeni görüşlerini belirlemek amacıyla Ankara ili Keçiören ve Yenimahalle ilçelerinde görev yapmakta olup çalışma grubunu oluşturan 100 müzik öğretmeninin görüşlerine başvurulmuş ve veriler analiz edilerek frekans, yüzde dağılımları tablolar halinde gösterilmiştir. Müzik öğretmeni görüşleri doğrultusunda belirlenen “çalgı eşliği ile çok seslendirme” yaklaşımının örnek uygulamaları olarak; “Giydiğim Aldır” makamsal eğitim müziği Türk müziğinde dörtlü armoni çok seslendirmesi ile eşliklendirilmiş, “Vatan” ve “Clementine” tonal eğitim müzikleri ise “Sibelius 4” ve “Tonica Fugata 9.5” paket programları tarafından teknolojik çok seslendirme ile eşliklendirilmiştir. Araştırmada problem ve alt problemlere ilişkin elde edilen sonuçlar ve konuyla ilgili öneriler araştırmanın sonunda sunulmuştur. Buna göre “çalgı eşliği ile çok seslendirme” yaklaşımının ilköğretim öğrencisine uygun olduğu, şarkı öğretiminin müzik öğretmeni tarafından çalgı eşliği ile desteklenmesi gerektiği ve tonal eğitim müziklerinde çalgı eşliğinin yazılım tarafından da kolayca oluşturulabildiği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This research was carried out for the purpose of determining the multi-vocalization approaches in educational music and the views of the music teachers about them within the context of the compatibility of these approaches with the primary school students, and thus, serving the polyphonic music education by creating model applications or practices in line with these views. To that end, the focus topic was analysed by making new additions to the compiled data based on the thesis. Within the research; the multivocalization approaches in educational music were determined and in order to identify the views of music teachers as to what multi-vocalization approach should be used within the scope of the primary school music lessons, the opinions of 100 music teachers in the study group who had been working in the counties, Keçiören and Yenimahalle, Ankara, were asked, and through analysing the data, the frequency and percentage distributions were demonstrated in tables. As the model applications of the approach referred to as “multi-vocalization accompanied with musical instruments”, which was determined in line with the views of music teachers; the intonated educational music called “Giydiğim Aldır” was made accompaniment with quadruple harmony multi-vocalization in Turkish music, while the tonal educational music pieces like and “Clementine”, on the other hand, were made accompaniment with technological multi-vocalization by “Sibelius 4” and “Tonica Fugata 9.5” package programs. The obtained results related with the problems and sub-problems in the research and the suggestions with regard to the subject were presented at the end of the research. Accordingly, it was concluded that the approach referred to as “multi-vocalization accompanied with musical instruments” was compatible with the primary school students, that it was necessary for the music teacher to support the songs taught by the accompaniment of musical instruments and that the instrumental accompaniment could also be easily formed by a software in tonal educational types of music. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Çok seslendirme tr_TR
dc.subject Armoni tr_TR
dc.subject Eğitim müziği tr_TR
dc.subject İlköğretim müzik dersi tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Multi-vocalization tr_TR
dc.subject Harmony tr_TR
dc.subject Educational music tr_TR
dc.subject Primary school music lessons tr_TR
dc.title Eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ve yaklaşımların ilköğretim müzik dersi kapsamında kullanımı ile ilgili örnek uygulamalar tr_TR
dc.title.alternative Multı-vocalızatıon approaches ın educatıonal musıc and the model regardıng the applıcatıon of the approaches wıthın the scope of prımary school musıc lessons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR54821 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 43 tr_TR
dc.identifier.endpage 58 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 4 Sayı 9 [12]
    Cilt 4' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster