DSpace@İnönü

Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sağer, Turan
dc.contributor.author Eden, Arda
dc.contributor.author Şallıel, Orhan
dc.date.accessioned 2016-11-02T08:38:23Z
dc.date.available 2016-11-02T08:38:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Sağer, T. Eden, A. Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:4, Sayı:9, 69-79 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4934
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2014). Cilt:4, Sayı:9, 69-79 ss. tr_TR
dc.description.abstract İletişim ve bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler, hayatın pek çok alanında olduğu gibi eğitimi de küresel bir boyuta taşımıştır. Bu gelişmelere parallel olarak ortaya çıkan uzaktan eğitim modeli, bireylere farklı eğitim seçenekleri ve ilk kaynaktan bilgiye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Sesli ve görüntülü iletişim imkanı sunan bilişim araçları, görsel – işitşel iletişimin çok önemli olduğu müzik eğitimi alanında da uzaktan eğitim uygulamalarının gerçekleştirilmesini mümkün kılmaktadır. Bu araştırmada, Malatya İnönü Üniversitesi, müzik eğitimi master ve doktora öğrencileri ile öğretim elemanlarından oluşturulan oda orkestrası, şef Orhan Şallıel yönetiminde gerçekleştirilmesi planlanan bir konser etkinliği için biraraya gelmiştir. Şef Orhan Şallıel orkestra provalarına Skype üzerinden gerçek zamanlı görsel – işitsel telekonferans ile katılmıştır. Çift yönlü etkileşimli bilgisayar modelinin kullanıldığı bu uygulama ile ilgili olarak, orkestra elemanlarına provalar sırasındaki tecrübelerine yönelik küçük bir anket uygulanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The developments in communication and computer technologies has carried the education to a global extent, as in most fields of living. The distance education model, arised parallel to these developments, is now providing various education possibilities and first hand learning opportunities to the individuals. Informatic tools that provides audio – visual communication possibilites, makes the distance education model possible in the field of music, where audio – visual communication is very important. In this study, a chamber orchestra, consisted of music education master’s - doctor’s degree students and instructors is gathered for a planned concert with conductor Orhan Şallıel. The conductor, Orhan Şallıel joined the rehearsals over a real time audio – visual teleconference on Skype. A short survey on their experiences during the rehearsals, where two way interactive computer model is used, is given to the orchestra members. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uzaktan eğitim tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Orkestra yönetimi tr_TR
dc.subject Distance learning tr_TR
dc.subject Music education tr_TR
dc.subject Orchestral training tr_TR
dc.title Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları tr_TR
dc.title.alternative Dıstance learnıng ın musıc educatıon and orchestral applıcatıons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Malatya Devlet Senfoni Orkestrası tr_TR
dc.contributor.authorID TR101153 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 69 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 4 Sayı 9 [12]
    Cilt 4' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster