dc.contributor.author |
Sağer, Turan |
|
dc.contributor.author |
Eden, Arda |
|
dc.contributor.author |
Şallıel, Orhan |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-02T08:38:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-02T08:38:23Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Sağer, T. Eden, A. Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:4, Sayı:9, 69-79 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4934 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2014). Cilt:4, Sayı:9, 69-79 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
İletişim ve bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler, hayatın pek çok alanında olduğu gibi eğitimi de küresel bir
boyuta taşımıştır. Bu gelişmelere parallel olarak ortaya çıkan uzaktan eğitim modeli, bireylere farklı eğitim
seçenekleri ve ilk kaynaktan bilgiye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Sesli ve görüntülü iletişim imkanı sunan
bilişim araçları, görsel – işitşel iletişimin çok önemli olduğu müzik eğitimi alanında da uzaktan eğitim
uygulamalarının gerçekleştirilmesini mümkün kılmaktadır.
Bu araştırmada, Malatya İnönü Üniversitesi, müzik eğitimi master ve doktora öğrencileri ile öğretim
elemanlarından oluşturulan oda orkestrası, şef Orhan Şallıel yönetiminde gerçekleştirilmesi planlanan bir
konser etkinliği için biraraya gelmiştir. Şef Orhan Şallıel orkestra provalarına Skype üzerinden gerçek
zamanlı görsel – işitsel telekonferans ile katılmıştır. Çift yönlü etkileşimli bilgisayar modelinin kullanıldığı bu
uygulama ile ilgili olarak, orkestra elemanlarına provalar sırasındaki tecrübelerine yönelik küçük bir anket
uygulanmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The developments in communication and computer technologies has carried the education to a global
extent, as in most fields of living. The distance education model, arised parallel to these developments, is
now providing various education possibilities and first hand learning opportunities to the individuals.
Informatic tools that provides audio – visual communication possibilites, makes the distance education model
possible in the field of music, where audio – visual communication is very important.
In this study, a chamber orchestra, consisted of music education master’s - doctor’s degree students and
instructors is gathered for a planned concert with conductor Orhan Şallıel. The conductor, Orhan Şallıel
joined the rehearsals over a real time audio – visual teleconference on Skype. A short survey on their
experiences during the rehearsals, where two way interactive computer model is used, is given to the
orchestra members. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Uzaktan eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Müzik eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Orkestra yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Distance learning |
tr_TR |
dc.subject |
Music education |
tr_TR |
dc.subject |
Orchestral training |
tr_TR |
dc.title |
Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Dıstance learnıng ın musıc educatıon and orchestral applıcatıons |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Malatya Devlet Senfoni Orkestrası |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR101153 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
69 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
79 |
tr_TR |