DSpace@İnönü

Henry Moore heykellerinde metafor olarak insan figürü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atalay, Rahmi
dc.date.accessioned 2016-11-03T07:52:05Z
dc.date.available 2016-11-03T07:52:05Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Atalay, R. (2014). Henry Moore heykellerinde metafor olarak insan figürü. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:4, Sayı:9, 107-113 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4941
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2014). Cilt:4, Sayı:9, 107-113 ss. tr_TR
dc.description.abstract Plastik sanatların olmazsa olmazlarından olan heykel sanatı tarihsel gelişimi içerisinde değişimlerle, yeni buluşlarla ve sanat akımlarıyla birlikte yoğrularak günümüze gelmiştir. Özellikle düşünsel gelişmeler, dünya savaşları, akımlar, sanatı olduğu kadar sanatçıları da etkilemiştir. Bugün gelişimine dönüp baktığımızda özellikle figürün hakim olduğu heykel sanatında önemli değişimlerin olduğunu ve bu değişimlerin plastik anlatımı da çeşitlendirdiği, zenginleştirdiği görülmektedir. 20. yy ile birlikte pek çok sanatçı bu köklü değişimlerin çerçevesinde ürünler vermiştir. Bunlardan biri de metafor olarak insan figürü üzerine düşsel ve biçimsel yeni anlamlar kazandıran Henry Moore’dur. İngiltere’nin endüstri kenti olan Yorkshire da, dünyaya gelen Moore yaşadığı bölgedeki coğrafyanın sahip olduğu form zenginliklerini özümseyerek, daha sonra mekanla birlikte kurguladığı açık heykellerine aktarmıştır. Moore figüratif soyutlama anlayışına hem biçim hem de içerik açısından yeni bir anlam kazandırmıştır. Bu makalede Moore’un eserleri, heykel geleneğini yıkarak, yeni bir biçim dilini oluşturması ve heykel sanatına katkıları incelenecektir. tr_TR
dc.description.abstract The art of sculpture, an essential member of the plastic arts family, has been formed during its historical evolution together with the changes, new inventions and art movements of the era. Especially spiritual progresses, world wars and art movements affected the artists as well as the arts themselves. When the progress of sculpture is observed, one can see that this discipline dominated by the figure, has undergone a series of important changes and that these changes have diversified and enriched the plastic expression. By the 20th century many artists have created works as part of these radical changes. One of the mentioned artists is Henry Moore, who added new plastic and visionary meanings to human figure as a metaphor. Born in Yorkshire, an industrial city in England, Moore has internalized the richness of the forms of the surrounding environment and applied them on his open sculptures designed together with the spatial organization. Moore has given a new meaning to the perception of figurative abstraction in terms of both form and content. In this paper, the contributions of Moore's works to the art of sculpture by demolishing the tradition and creating a new language of form will be discussed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Heykel tr_TR
dc.subject Moore tr_TR
dc.subject İnsan tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Sculpture tr_TR
dc.subject Moore tr_TR
dc.subject Human tr_TR
dc.subject Art tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.title Henry Moore heykellerinde metafor olarak insan figürü tr_TR
dc.title.alternative Human fıgure ın Henry Moore’s sculpture as a metaphor tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR101187 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 107 tr_TR
dc.identifier.endpage 113 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 4 Sayı 9 [12]
    Cilt 4' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster