dc.contributor.author |
Karkın, A. Metin |
|
dc.contributor.author |
Terzioğlu Dadaşova, Vefa |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-03T08:35:39Z |
|
dc.date.available |
2016-11-03T08:35:39Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Karkın, A. M. Terzioğlu Dadaşova, V. (2014). "Evrensel" ve "geleneksel" kavramları çerçevesinde P. İ. Tchaıkovsky'nin senfonik uvertürü "Romeo ve Juliet" ile G. Garayev'in senfonik şiiri "Leyli ve Mecnun" eserlerinin yapısal açıdan incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:4, Sayı:10, 31-45 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4945 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2014). Cilt:4, Sayı:10, 31-45 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, evrensel ve geleneksel kavramların içeriği ile ilintili olarak iki farklı kültüre ve döneme ait
olan iki farklı eser ele alınmıştır. Bu bağlamda, eserlerin yapısal özellikleri ile birlikte, evrensel ve geleneksel
unsurların eserlerin üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Çalışmada, betimsel (survey) ve tarihsel araştırma yöntemlerine başvurulmuştur. Aynı zamanda, adı geçen
yapıtları ve iki bestecisinin müziksel üsluplarını incelerken, bunların oluşmasında kendi kültürünün dışında
başka kültür ve geleneğin rolü ve önemi araştırılmıştır. Ortaya çıkan kültürel etkileşim, bir kavram ve bir
pratik olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, söz konusu eserlerin çözümlenmesine ilişkin mevcut durum
ortaya konularak genel bir değerlendirmeye de varılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, two different pieces, which belong to two different cultures and two different periods, were
studied in terms of the contents of the concepts universal and traditional. In this context, as well as the
constructional features of the pieces, the effects of universal and traditional elements on the pieces were
analyzed.
In the study, Descriptive Survey and Historical Survey methods were used. Concurrently, while studying on
the mentioned pieces and the musical styles of the two composers, the role and the significance of other
cultures and traditions, except for their own culture, were studied. The generated cultural interaction was
evaluated as a concept and a practice.
In consequence of the obtained findings, a general evaluation was made by introducing the present condition
for analyzing the mentioned pieces. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Evrensel |
tr_TR |
dc.subject |
Geleneksel |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürler arası etkileşim |
tr_TR |
dc.subject |
Garayev |
tr_TR |
dc.subject |
Çaykovski |
tr_TR |
dc.subject |
Romantizm |
tr_TR |
dc.subject |
Universal |
tr_TR |
dc.subject |
Traditional |
tr_TR |
dc.subject |
Cross-Cultural Interaction |
tr_TR |
dc.subject |
Garayev |
tr_TR |
dc.subject |
Tchaikovsky |
tr_TR |
dc.subject |
Romanticism |
tr_TR |
dc.title |
"Evrensel" ve "geleneksel" kavramları çerçevesinde P. İ. Tchaıkovsky'nin senfonik uvertürü "Romeo ve Juliet" ile G. Garayev'in senfonik şiiri "Leyli ve Mecnun" eserlerinin yapısal açıdan incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A constructıonal research on p.ı. Tchaıkovsky’s symphonıc overture “Romeo and Julıet” and G. Garayev’s symphonıc poem “Leylı and Mecnun”, wıthın the frame of the concepts “unıversal” and “tradıtıonal” |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR4262 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
31 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
45 |
tr_TR |