dc.contributor.author |
Mustan Dönmez, Banu |
|
dc.contributor.author |
Atan, Akiset |
|
dc.date.accessioned |
2016-11-07T12:58:11Z |
|
dc.date.available |
2016-11-07T12:58:11Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Mustan Dönmez, B. Atan, A. (2016). Johann Sebastıan Bach’ın klavsen eserlerinde anlatım üslubu. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 211-233 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4996 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 211-233 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışma, Barok Dönem Çoksesli Batı Müziği'nin dev ismi Johann
Sebastian Bach’ın klavsen eserlerindeki anlatım üslubunu ele almak için
gerçekleştirilmiştir.
J. S. Bach'ın klavsen üslubunu analitik yönden ele almadan önce,
Bach'ı Bach yapan eserleri üzerinde durulmuştur. Nihayetinde, J. S. Bach'ın
klavsen eserlerindeki anlatım üslubu, nota örnekleriyle analiz edilmiştir.
Çalışmada envansiyonlar, prelud ve fügler, Fransız Suitleri, Goldberg
Varyasyonları, Eş Yedirimli Klavye eserleri üzerinde genel hatlarıyla
durulmuştur. Bu eserlerin nota örnekleri üzerinde genel üslupsal analizler
yapılmış ve klavsen eserlerinin yenilikçi üslupsal özellikleri hakkında polifoni,
karşı ezgi, süsleme sanatı, kanonik yapı ve bunun gibi müziksel öğelere
ilişkin bazı sonuçlara ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This study has been carried out to discuss the style of expression in the harpsichord
works of Johann Sebastian Bach, a major figure in the polyphonic European music.
Prior to handling the harpsichord style of J. S. Bach in an analytical aspect, the works that
made Bach, Bach was discoursed. Ultimately, his style of expression in his harpsichord
works was analized with illustrations. In this study, it was handled his compositions with the
main lines such as Inventions, Preludes and Fugues, French Suits, Goldberg Variations,
Works of Well-Tempered Clavier. Some note samples of this compositions was analysed in
terms of their general styles and it was gotten some results on the musical technics such
poliyphony, counterpoint, ornamentation technics, canonic structure and etc. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Johann Sebastian Bach |
tr_TR |
dc.subject |
Klavsen eser |
tr_TR |
dc.subject |
Barok Dönem |
tr_TR |
dc.subject |
Üslup |
tr_TR |
dc.subject |
Müzikal anlatım |
tr_TR |
dc.subject |
Harpsichord composition |
tr_TR |
dc.subject |
Baroque Era |
tr_TR |
dc.subject |
Style |
tr_TR |
dc.subject |
Musical Expression |
tr_TR |
dc.title |
Johann Sebastıan Bach’ın klavsen eserlerinde anlatım üslubu |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Expressıon style ın the harpsıchord composıtıons of Johann Sebastıan Bach |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR27635 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
13 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
211 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
233 |
tr_TR |