dc.contributor.author |
Doğan, Firdevs |
|
dc.date.accessioned |
2016-12-26T11:53:08Z |
|
dc.date.available |
2016-12-26T11:53:08Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Doğan, F. (2014). Gaziantep/Araban ilçe merkezinde Bulunan okullardaki ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin kişisel hijyen davranışlarının belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 1-33 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/5737 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 1-33 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin kişisel hijyene ilişkin davranış
ve tutumlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Araştırma, Gaziantep ili Araban ilçe merkezinde bulunan ortaokullarda
öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri ile 24 Mayıs - 31 Aralık 2013 tarihleri arasında
öğrencilerin kişisel hijyene ilişkin davranış ve tutumlarını belirlemek için 265
öğrenci üzerinde tanımlayıcı olarak yapıldı.
Veri toplama aşamasında öğrencilere sosyodemografik özellikleri ve kişisel
hijyen bilgilerine yönelik sorulardan oluşan soru formu uygulandı. Öğrencilerden
elde edilen verilerinin istatistiksel çözümlemelerinde; sayı, yüzde, ortalama, standart
sapma ve ki-kare testi kullanıldı.
Araştırmaya katılan öğrencilerin %49.4’ü erkek, %50.6’sı kızdır.
Öğrencilerin ortalama yaşları 12.13 ±0.47’dir. Öğrencilerin aile tipi durumlarına göre
hijyen puanı bulguları incelendiğinde, en fazla hijyen puanı alanlar %24.2 ile
çekirdek aile grubunun olduğu, en düşük hijyen puanı alanlarında %6.4 ile geniş aile
grubu oldukları görüldü. Orta hijyen puanına sahip olanlarında %45.3 ile çekirdek
aile grubunda oldukları saptandı. Aile tipi ile hijyen puanı arasındaki fark istatistiksel
olarak önemli bulundu (p<0.05).
Bu araştırmada; kız öğrencilerdeki hijyen alışkanlıklarının, erkek öğrencilere
göre genel olarak daha iyi olduğu, çekirdek aileye ve az kardeşe sahip öğrenciler ile
ailesinin gelir düzeyi orta ve iyi düzeyde olan öğrencilerin hijyen puanlarının daha
yüksek olduğu belirlenmiştir.
Sağlıklı bireylerin yetiştirilebilmesi için, çocukların aile ortamında başlayan
hijyen alışkanlıklarının, okul dönemlerinde de pekiştirilebilmesi için sağlık eğitimi,
hijyen eğitimi, vb. adlarla teorik ve uygulamalı derslere yer verilmesi gerekir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kişisel Hijyen |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim Öğrencisi |
tr_TR |
dc.subject |
Hemşire |
tr_TR |
dc.title |
Gaziantep/Araban ilçe merkezinde Bulunan okullardaki ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin kişisel hijyen davranışlarının belirlenmesi |
tr_TR |
dc.type |
project |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
33 |
tr_TR |