DSpace@İnönü

İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Selçuk, Mehmet Hasan
dc.date.accessioned 2017-02-14T12:13:46Z
dc.date.available 2017-02-14T12:13:46Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Selçuk, M. H. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-176 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6236
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-176 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada; ilköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin mesleklerine ve öğrenim durumlarına göre beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2008?2009 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 15 ilköğretim okulu oluşturmuştur. Araştırma bu okullarda ikinci kademe öğrenci velileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anket, 779 öğrenci velisine uygulanmıştır. Öğrenci velileri, 6., 7. ve 8. sınıflardan rastgele (random) yöntemle seçilmişlerdir. Ölçme aracının (anket) güvenirliliği için test tekrar test yöntemi uygulanmıştır. 15 gün arayla 33 veliye uygulanması sonucu elde edilen test tekrar test yöntemine göre anketin güvenirlilik katsayısı 0,80 olarak ve tutarlılık katsayısı (Cronbach Alpha) 0,82 olarak bulunmuştur. İstatistiki çözümler için SPSS 11.0 (Statistical Packet For The Social Science) programından yararlanılmıştır. Kullanılan bu programda, anket sonuçlarına göre frekans (f), yüzde ve değişkenler arasındaki farkların bulunması için ki-kare yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinde mesleklerine göre 1 veride anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Öğrenim düzeylerine göre ise 2 veride anlamlı farlılıklar bulunmuştur. Bunlar; 1) Öğrenci velilerinin, mesleklerine göre, beden eğitimi dersinin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık çıkmıştır. 2) Öğrenci velilerinin, öğrenim düzeylerine göre, beden eğitimi dersinin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmuştur. 3) Öğrenci velilerinin, öğrenim düzeylerine göre, beden eğitimi dersinin öğretim süreci esnasında öğrencilerin birbirleriyle etkileşim kurmalarına etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this research, primary school second grade student parent?s opinions, according to their jobs and education degree, related to socializing contribution of physical education lesson have been analyzed. The samples of the research include 15 primary schools in Malatya city center in 2008-2009 academic year. The research has been done on the primary school second grade student parents. In the research, survey has been carried out as data capture means. The servey was applied to 779 student parents. Student?s parent?s was selected randomly among the 6th, 7th, and 8th classes. Test-retest method was applied to for the reliability of the assessment insturment (survey). According to test-retest method, obtained as a result of executing on 33 student parents every 15 other days, the reliability coefficient of the survey has been found as 0,80 and coefficient of consistence (Cronbach Alpha) has been found as 0,82. For Statistical Packet the Social Science Programe has been practiced. In this programe, according to the results of the survey, chi-square has been used for finding the differences between frequency (f), percentage and variables. In the research result, According to the student parents? occupations, there has been one significantly differences about the effecet of phsical education lesson on socialization..According to their educational background, significant differences have been found in 2 data. These are; 1- A significant difference, according to their occupations, has been obtained in the student parents? opinions about having a great effect of physical education lesson, on connecting with the other teachers. 2- A significant difference has been found in student parents? opinions, in educational progress, about having a great effect of physical education lesson, on connecting the students with other teachers. 3- A significant difference has been obtained in the student parents? opinions, according to their educational progress, about having a great effect of physical education lesson, on connecting students with each other. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Beden Eğitimi tr_TR
dc.subject Sosyalleşme tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Veli tr_TR
dc.subject Physical Education tr_TR
dc.subject Socializing tr_TR
dc.subject Primary School tr_TR
dc.subject (Student) Parents tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The analization of opinion of primary school second grade student's parents abaout the effect of physical educatıon on socialization process tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 176 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster