DSpace@İnönü

Kültür ile yaratıcı örgüt iklimi arasındaki ilişki ve bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uçar, Bekir
dc.date.accessioned 2017-03-16T08:26:33Z
dc.date.available 2017-03-16T08:26:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Uçar, B. (2016). Kültür ile yaratıcı örgüt iklimi arasındaki ilişki ve bir araştırma. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-145 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6385
dc.description 18.07.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada örgütsel yaratıcılık iklimi ile Hofstede (1980)'in kültürel boyutları arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Öncelikle kültür, örgüt kültürü, örgüt iklimi, yaratıcılık ve yaratıcılık iklimi açısından literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Alan araştırması hizmet sektöründe faaliyet gösteren Bursa'da bir firmada anket çalışması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Anket dokuz adet demografik soru, 24 adet Hofstede (1980)'in 2013 yılına ait değerler modülü (VSM2013) sorusu ve son olarak 33 adet yaratıcılık iklimi ile alakalı soru olmak üzere toplam 66 sorudan oluşmaktadır. Anketin uygulandığı firmanın toplam çalışan sayısı 129 olup; uygulama sonucunda 106 adet geçerli anket elde edilmiştir. Elde edilen anketler SPSS programına girilmiş ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Korelasyon analizi sonucunda Hofstede (1980)'in kültürel boyutlarından güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma ile örgütsel yaratıcılık iklimi arasında orta düzeyde anlamlı negatif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Erillik/dişilik boyutu, bireycilik/kolektivizm boyutu ve uzun dönem/kısa dönem yönelimi ile örgütsel yaratıcılık iklimi arasında ise orta düzeyde pozitif ilişki tespit edilmiştir. Hofstede (1980)'in altıncı boyutu olan göz yumma/sınırlama boyutu ile örgütsel yaratıcılık iklimi arasında ise zayıf düzeyde negatif yönde ilişki belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the relationship between the cultural dimension of Hofstede (1980) and climate for creativity were studied to determine. First, literature review was made about culture, organizational culture, organizational climate, and creativity and climate for creativity. The field study was made in a service sector company in Bursa by survey. The survey is consist of 66 questions; 9 demographic questions, 24 questions as Values Survey Modules 2013(VSM2013) and finally 33 questions about climate for creative. The total number of employees of the surveyed company is 129; 106 valid questionnaires were obtained as a result of the application. The resulting survey were entered into SPSS and correlation analysis were applied. As a result of correlation analysis it is discovered that there is a significant negative correlation between power distances- organizational climate for creativity and uncertainty avoidanceorganizational climate for creativity. On the other hand, a significant positive correlation between masculinity- organizational climate for creativity, long term orientation- organizational climate for creativity and individualism- organizational climate for creativity were determined. A negative weak correlation is determined between indulgence –climate for creativity. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Hofstede tr_TR
dc.subject Yaratıcılık iklimi tr_TR
dc.subject Kültürel boyutlar tr_TR
dc.subject Culture tr_TR
dc.subject Hofstede tr_TR
dc.subject Climate for creativity tr_TR
dc.subject Cultural dimensions tr_TR
dc.title Kültür ile yaratıcı örgüt iklimi arasındaki ilişki ve bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Relationship between culture and creative organizational climate and a research tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 145 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster