Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin serbest zaman tatmini ve genel not ortalaması
arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, spor bilimleri fakültesi öğrencisi 122 erkek (%53.5)
ve 106 kadın (%46.5) olmak üzere toplam 228 öğrenci gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Serbest Zaman Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS
17 paket programında, tanımlayıcı istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve adımsal regresyon analizi ile
yapılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Pearson korelasyon analizi bulgularına göre
öğrencilerin genel not ortalaması ile eğitim (r=.178, p<.05), fizyolojik (r=.152, p<.05), estetik (r=.249, p<.05),
sosyal (r=.235, p<.05) ve psikolojik (r=.218, p<.05) alt boyutları arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak
anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Genel not ortalaması ile rahatlama alt boyutu arasında ise anlamlı bir
ilişki bulunmamıştır (r=.104, p>.05). Regresyon analizinde ise, serbest zaman tatmininin genel not
ortalamasındaki varyansın %8’ini açıkladığı belirlenmiştir F(6,224)=9.463, p<.000. Bu açıklama oranına anlamlı
katkı yapan değişkenler estetik (β=.17, p<.05) ve sosyal (β=.15, p<.05) boyutlarıdır. Bulgular genel olarak
değerlendirildiğinde serbest zaman tatmini ile genel not ortalamasının kısmen ilişkili olduğu söylenebilir.
The aim of this research was to investigate the relationship between leisure satisfaction and grade point
average (GPA). For this purpose, 122 males (53.5%) and 106 females (46.5%) as a total of 228 student studying
at faculty of sports sciences voluntarily participated in this research. Personal information form and Leisure
Satisfaction Scale were used as the data collection tool. The data was analysed in SPSS 17 program by
descriptive statistics, Pearson correlation analysis and stepwise regression analysis. Level of significance was
determined to be .05. According to the result of correlation analysis, GPA was positively and significantly
correlated with the sub-dimensions of educational (r=.178, p<.05), physiologic (r=.152, p<.05), aesthetic
(r=.249, p<.05), social (r=.235, p<.05) and psychological (r=.218, p<.05). However, GPA was not significantly
correlated with relaxation (r=.104, p>.05). Regression analysis showed that leisure satisfaction significantly
explained 8% of GPA F(6,224)=9.463, p<.000. In the regression model, aesthetic (β=.17, p<.05) and social
(β=.15, p<.05) sub-dimensions significantly contributed to GPA. When the results are evaluated in general, it
could be said that there is a partial relationship between leisure satisfaction and GPA.