dc.contributor.author |
Ayas, Onur Güneş |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-12T07:37:44Z |
|
dc.date.available |
2018-03-12T07:37:44Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Ayas, Onur G. (2017). Beğeni hiyerarşilerinin tesis edilmesinde bir sınıflandırma stratejisi olarak klasik türk müziğinin icadı: sosyolojik bir yaklaşım. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi (2017) Cilt 3 Sayı 1. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/328557 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/8247 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi (2017) Cilt 3 Sayı 1. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Müzik sosyolojisi alanında çalışanların görevlerinden biri, beğeni hiyerarşilerinin hangi
tarihsel-toplumsal bağlam içinde oluştuğunu, nasıl ifade edildiğini, hangi söylemlerle
meşrulaştırıldığını, bu meşruluğun hangi kurumlarla pekiştirildiğini ve hangi sosyal çıkarlarla
ilişkili olduğunu açığa çıkartmaktır. Klasik müzik kategorisinin icat edilmesi ve
kurumsallaştırılması, Batıda ve Türkiye’de farklı bağlamlar içinde gerçekleşmiştir. Batıdaki
sınıf temelli beğeni hiyerarşilerinin aksine, Türkiye’de müzik alanında birçok
sınıflandırmanın kaynağı Batılılaşma sürecinin yol açtığı meşruiyet bunalımıdır. Klasik Türk
müziği kategorisi, Batıcı elitler tarafından dışlanan bir müziğe itibar kazandırmak için bir
sınıflandırma stratejisi olarak kullanılmıştır. Bir meşrulaştırma stratejisi olarak önemli
başarılar kazanan bu stratejinin olumsuz yönüyse Türk müziğinin yaşayan gelenekle bağlarını
zayıflatması ve onu arkaikleştirerek adeta müzelik hale getirmesidir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.22252/ijca.330901 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Müzik |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyoloji |
tr_TR |
dc.subject |
Klasik türk müziği |
tr_TR |
dc.title |
Beğeni hiyerarşilerinin tesis edilmesinde bir sınıflandırma stratejisi olarak klasik türk müziğinin icadı: sosyolojik bir yaklaşım |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
0 |
tr_TR |