dc.contributor.author |
Kahyaoğlu, Yılmaz |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-13T13:00:41Z |
|
dc.date.available |
2018-03-13T13:00:41Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Kahyaoğlu, Y. (2017). Kanun sazı eğitiminde metod ihtiyacı ve türkiye’deki kanun metodları üzerine bir inceleme. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 2017 Cilt 3 Sayı 1. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/328552 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/8255 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 2017 Cilt 3 Sayı 1. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bir çalgıyı görsel olarak tanımanın ve teknik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmanın yanında
çalgının nasıl icra edildiği ve bu icranın nasıl öğretilebileceği konusu, müzik eğitiminin en
önemli sorunlarındandır. Çalgı metodları bu sorunun çözümünde yardımcı olacak yardımcı
eserlerdir. Türk musikisi çalgı eğitiminde kullanılan yazılı metodlar XX. yüzyılın başlarına
dayanır. Her sazın yapısına, bünyesine uygun bir icra tarzı vardır. Bunun yanı sıra her saz
icrasının da kendine özgü bir üslubu, bir çalış tavrı vardır.
Betimsel bir modelle ve belgesel tarama yöntemi ile yürütülen bu çalışma kapsamında
incelenen kanun metodları ve kanun metodlarına giriş olarak kabul edilebilecek olan belli
başlı çalışmalar olarak; Ruhi Ayangil, Yalçın Tura, Şehvar Beşiroğlu, Ümit Mutlu, Göksel
Baktagir, Tahir Aydoğdu, Halil Karaduman gibi müzisyen ve akademisyenlerin çalışmaları
sayılabilir.
Günümüzde icraların zenginleşmesinden doğan ihtiyaçlar, artık her saz için çok sayıda metod
yazılmasını zorunlu kılmıştır. Bu çalışma kapsamında incelenen bütün kanun metodları,
çalgıların tarihi gelişimi ve çalgıların tanıtımı ile başlamış daha sonra nota değerlerini ve Türk
müziği makamlarını ve usullerini tanıtmış, az da olsa icra teknikleri ve üslup üzerinde
durmuştur. Özellikle icra teknikleri ve üslup konusunu vurgulayan çalışmaların daha da
yaygınlaştırılması gereklidir. Hemen her metod birkaç alıştırmadan sonra ağırlıklı bir şekilde
saz eserlerimize yer vermektedir. Bu durum bir Türk müziği enstrümanının eğitiminde saz
eserlerinin ne derece önemli olduğuna işaret ederken, aynı zamanda belki de o düzey ve
kalitede etüd yazılamadığının da bir göstergesi olabilir. Bu nedenle yeni hazırlanacak
metodlarda kapsama alınacak repertuarın teknik ve içerik yapısı, Türk Müziği Çalgı
eğitiminde de üzerinde önemle durulması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.22252/ijca.321575 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Müzik |
tr_TR |
dc.subject |
Metod |
tr_TR |
dc.subject |
Türk müziği |
tr_TR |
dc.title |
Kanun sazı eğitiminde metod ihtiyacı ve türkiye’deki kanun metodları üzerine bir inceleme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An ınvestıgatıon on kanun methods ın turkey and method needed ın kanun educatıon |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
97 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
107 |
tr_TR |