Özet:
Etkinlik turizminin önemli bir parçası olan fuarlar ve festivaller, şehirlerin turizm açısından gelişmesi için önemli
etkinliklerdir. Turizmin uluslararası hareketliliği, bu tür uluslararası etkinliklerin pazarlanabilmesini
kolaylaştırmaktadır. Bu etkinlikler, özellikle yerel veya ulusal yönetimler tarafından düzenlendiği gibi, bağımsız
olarak özel işletmeler tarafından da yürütülmektedir. Şayet bu etkinlikler, gerek kamu kurumları gerekse etkinlik
organizasyonu şirketleri tarafından doğru bir şekilde yönetilirse başarılı olabilir. Bu başarının sağlanabilmesi
için fuar ve festivallerin yerel halk üzerindeki çevresel ve ekonomik etkilerinin olduğu kadar sosyal etkisinin de
anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmada elde edilen verilere göre, fuarlar ve festivallerin sosyal etkisi için tüm
faktörler bakımından erkek ve kadınlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 30 yaş
ve altı vatandaşlar, 31 yaş ve üstündekilerine göre fuar ve festivallerin daha yüksek toplumsal ve kültürel fayda
sağladığını düşünmektedirler. Ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim düzeyindeki vatandaşların, kültürel fayda
faktörüne algısı ilk ve ortaokul düzeyindeki vatandaşlara göre daha yüksektir.