DSpace@İnönü

Identity and representation problems of pixel art

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünlüer, Adviye Ayça
dc.date.accessioned 2018-04-05T10:55:35Z
dc.date.available 2018-04-05T10:55:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ünlüer, Adviye A. (2017). Bir sanat dalı olarak piksel sanatının kimlik ve temsil sorunları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi ISSN: 1309-9876, E-ISSN: 1309-9884 Cilt/Vol. 7 Sayı/No.15 (2017): 211-223. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/328088
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8325
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi ISSN: 1309-9876, E-ISSN: 1309-9884 Cilt/Vol. 7 Sayı/No.15 (2017): 211-223. tr_TR
dc.description.abstract Today, digital arts are moving into the boundaries of universal arts and this brings up many unanswered questions; such as how to exhibit 3D graphics or interactive works in museums and how to preserve and copyright video games. When it comes to one of the oldest of digital arts, namely pixel art, a major question still stands: What is pixel art? Used by many in many different mediums, some pixel artists put very strict rules on what works can be called pixel art, while others simply ignore them. Can pixel art survive by itself? Do mixed techniques misrepresent pixel art? In this article, these questions that have been discussed within closed pixel art communities for several decades will be addressed. Pixel art exhibition criteria in various gallery sites and their effects will be observed under different aspects and a series of design guidelines will be presented. Keywords: Digital Art, Communication Design, Social Media tr_TR
dc.description.abstract Dijital sanatların, sanat çevrelerinde kabul görmeye başladığı günümüz sanat ortamında, bu çerçevedeki işlerin geleneksel sanatlardan farklı doğası, pek çok sorunu da beraberinde getirmektedir. Konvansiyonel ya da çevrimiçi mü- zelerde üç boyutlu grafiklerin ya da interaktif işlerin nasıl sergileneceği; video oyunlarının saklanma ve telif problemleri, yeni birer tartışma alanı doğurmaktadır. Söz konusu, dijital sanatların en eskilerinden biri olan piksel sanatı olduğunda ise temelde bir soru yatmaktadır: Piksel sanatı nedir? Kullanım alanı oldukça çeşitli olan bu dal, uygulayıcıları tarafından çok spesifik değerlerle tanımlanabilmektedir. Peki, diğer tekniklerle birleştirildiğinde piksel sanatı hala aynı kategoride kalabilir mi ve karışık medya kullanımının yaygınlaşması, bu sanat dalının tanınırlığına zarar verir mi? Bu yazıda, piksel sanatı komünlerinde onlarca yıldır tartışılmakta olan bu sorular, hem düşünsel, hem de işlevsel boyutu ile ele alınacaktır. Mevcut çevrimiçi galerilerde piksel sanatı sergilenme kriterleri ve bunların getirdiği olumlu ve olumsuz etkiler, farklı başlıklar altında incelenerek, galeri siteleri için bir tasarım kılavuzu sunulacaktır. Anahtar Kelimeler: Dijital Sanat, İletişim Tasarımı, Sosyal Medya tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Digital Art tr_TR
dc.subject Communication design tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Dijital sanat tr_TR
dc.subject İletişim tasarımı tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.title Identity and representation problems of pixel art tr_TR
dc.title.alternative Bir sanat dalı olarak piksel sanatının kimlik ve temsil sorunları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 5 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster