DSpace@İnönü

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kasa Ayten, Başak
dc.contributor.author Ercan, Murat
dc.date.accessioned 2022-12-09T12:20:17Z
dc.date.available 2022-12-09T12:20:17Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation AYTEN B, ERCAN M (2021). İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(3), 833 - 853. en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/499630/ilkokul-4-sinif-turkce-ders-kitabinda-yer-alan-yazma-etkinliklerinin-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85696
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki yazma etkinliklerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örnekleme yoluyla Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından onaylı bir 4. sınıf Türkçe ders kitabı seçilmiş ve seçilen bu kitapta yer alan yazma etkinlikleri betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Ders kitaplarındaki etkinliklerin analizi sonucu “Kazanımlar”, “Süreç Temelli Yazma” ve “Metin Türüyle İlişkilendirilemeyen Etkinlikler” olmak üzere 3 tema ortaya çıkmıştır. Oluşturulan temalar ve alt temalar verilen örneklerle desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda ilkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinliklerde bazı yazma kazanımlarına hiç değinilmediği, bütün aşamalar söz konusu olmasa da süreç temelli yazmaya ilişkin özellikle düzeltme ve yayınlama aşamalarına ilişkin etkinliklerin yer aldığı, bazı etkinliklerde metin türüne dair bir bilgilendirmenin yapılmadığı görülmüştür. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the writing activities in the primary school 4th grade Turkish course textbook. In the study, qualitative research approach was adopted and document analysis method was used. A 4th Grade Turkish Textbook approved by the Ministry of National Education (MEB) was selected through criterion sampling and the writing activities in this selected book were analyzed using descriptive analysis technique. As a result of the analysis of the activities in the textbooks, 3 themes emerged as "Outcomes", "Process Based Writing" and "Activities Not Associated with the Text Type". Themes and sub-themes are supported with the examples given. It is observed that some writing achievements were not mentioned at all in the activities in the 4th grade Turkish Course Book of the primary school, and since all stages are not in question, especially during the editing and publishing stages, information is not given to the text type at the places of various activities and in some activities. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Ana Dili Eğitimi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster