DSpace@İnönü

Diş hekimi olmayan bireylerde diş avülsiyonlarında acil müdahale konusunda farklı eğitim araçları kullanılarak verilen eğitimin bilgi düzeyi üzerine etkinliğinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author GÜMÜŞBOĞA, ZEKİYE ŞEYMA
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:43:00Z
dc.date.available 2022-12-15T12:43:00Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GÜMÜŞBOĞA, ZEKİYE Ş. (2022). Comparison of effectiveness of different training tools on level ofknowledge about emergency management of avulsed teeth in non-dentists,İnönü Üniversitesi / Diş Hekimliği Fakültesi / Pedodonti Ana Bilim Dalı. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85787
dc.description.abstract Amaç: Diş avülsiyonları acil müdahale gerektiren bir travma türüdür. Avülsiyon durumunda yapılması gereken acil müdahaleler konusunda diş hekimi olmayan bireylerin bilgi düzeyi avülse dişin prognozu açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, farklı eğitim araçları kullanılarak verilen eğitimin diş hekimi olmayan bireylerin avülse dişlerin acil müdahalesi konusunda bilgi düzeyleri üzerine etkisini karşılaştırmaktır. Materyal ve Metot: Çalışmaya 15.04.2021-15.09.2021 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı'na müracaat eden rastgele seçilmiş 125 kişi (%32.8 kadın, %67.2 erkek, yaş ortalaması:38.5±7.32) katıldı. Katılımcılar rastgele 3 gruba ayrıldı ve her bir gruba farklı eğtim araçlarıyla eğitim verildi. Tüm katılımcılara eğitimden önce (T0), eğitimden hemen sonra (T1) ve 1 ay sonra (T2) olmak üzere konuyla ilgili bilgi düzeylerini ölçen bir anket uygulandı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis, Wilcoxon ve Friedman testleri kullanıldı. Bulgular: Kitap, poster ve ToothSOS akıllı telefon uygulaması aracılığıyla eğitim alan gruplardaki katılımcıların eğitim öncesi doğru cevap puan ortalamaları 0-21 aralığındaki ölçekte sırasıyla 7.76±4.00, 5.47±4.71 ve 7.38±2.96 olarak bulundu. Eğitimden hemen sonra doğru cevap ortalamaları (T1) sırasıyla 14.68±4.10, 13.74 ±3.28 ve 13.86 ±3.01'e yükselmiştir. Katılımcıların %14.4'ü daha önce avülsiyon deneyimine sahip olduklarını belirtmiştir. Akıllı telefon uygulaması aracılığıyla eğitim alan katılımcıların T0 ve T1'de doğru cevap skorları sağlık çalışanı olanlarda olmayanlara kıyasla istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksektir (p<0.05). Sonuç: Çalışmada kullanılan tüm eğitim araçlarının bilgi düzeyini artırmada birbirlerine üstünlükleri olmadığı görülmüştür. Bu konuda daha kapsamlı ve uzun süreli çalışmalara ihtiyaç vardır. en_US
dc.description.abstract Aim: Tooth avulsion is a type of trauma requiring emergency response, and the level of knowledge of non-dentists on the emergency management of avulsed teeth is important for the prognosis of the teeth. The aim of this study was to compare the effectiveness of the training given by using different training tools on the level of knowledge about the emergency management of avulsed teeth in non-dentists. Materials and Method: A total of 125 individuals who were randomly selected from those applying to the Department of Oral Diagnosis and Radiology of the Faculty of Dentistry of Inönü University, Turkey, from 15 April 2021 to 15 September 2021 (Female: 32.8%, Male: 67.2%, Mean age: 38.5±7.32 years) participated in the study. The participants were randomly assigned to three groups, and the training was offered to these groups by using different training tools. A survey was applied to all participants to measure their knowledge levels before training (T0), immediately after (T1), and one month later (T2). The Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis, Wilcoxon, and Friedman tests were used for statistical analysis of the collected data. Results: It was found that the mean correct answer scores obtained by three groups of participants, who had training by using a book, poster, and ToothSOS app, on a scale from 0 to 21 were 7.76±4.00, 5.47±4.71, and 7.38±2.96, respectively before training (T0), and their mean scores increased to 14.68±4.10, 13.74±3.28, and 13.86±3.01 immediately after training (T1). Besides, 14.4% of the participants stated that they previously had avulsion experience. Moreover, in group ToothSOS app, the participants who were healthcare workers obtained higher mean correct scores in T0 and T1 than those who were non-healthcare workers, and these differences were statistically significant (p<0.05). Conclusion: It has been observed that all training tools used in the study do not have superiority over each other in increasing the level of knowledge. More comprehensive and long-term studies on this subject are needed. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Diş Hekimliği Fakültesi / Pedodonti Ana Bilim Dalı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Diş hekimi olmayan bireylerde diş avülsiyonlarında acil müdahale konusunda farklı eğitim araçları kullanılarak verilen eğitimin bilgi düzeyi üzerine etkinliğinin karşılaştırılması en_US
dc.title.alternative Comparison of effectiveness of different training tools on level ofknowledge about emergency management of avulsed teeth in non-dentists en_US
dc.type specialistThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster