DSpace@İnönü

Türk ve Amerikan Üniversitelerinde Okutulan Muhasebe ve Teknoloji Derslerinin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı (IES 2) Açısından Karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gül, Meltem
dc.contributor.author Aksu, İbrahim
dc.date.accessioned 2022-12-29T09:33:11Z
dc.date.available 2022-12-29T09:33:11Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GÜL M, AKSU İ (2022). Türk ve Amerikan Üniversitelerinde Okutulan Muhasebe ve Teknoloji Derslerinin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı (IES 2) Açısından Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 489 - 496. en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1125180/turk-ve-amerikan-universitelerinde-okutulan-muhasebe-ve-teknoloji-derslerinin-uluslararasi-muhasebe-egitim-standardi-ies-2-acisindan-karsilastirilmasi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85967
dc.description.abstract Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletlerindeki üniversitelerle Türkiye’deki üniversitelerin işletme lisans bölümlerindeki dersler karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı 2 (IES) kapsamındaki muhasebe finans ve teknoloji teknik yeterlilik alanlarına göre müfredatlarda yer alması gereken dersleri kapsamaktadır. Karşılaştırmada yararlanılan üniversiteler URAP Araştırma Laboratuvarı tarafından sıralanan 2021-2022 dünya genel sıralamasındaki Amerika Birleşik Devletlerindeki ilk on üniversite ile Türkiye’deki ilk on üniversiteden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki üniversitelerin IES 2’ye genel uyumu muhasebe finans ve teknoloji yeterlilik alanlarında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üniversitelere göre daha yüksek bulunmuştur. Türkiye’deki üniversitelerin standarda en yüksek uyum sağladığı yetkinlik alanı finans ve mali yönetim iken, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üniversitelerin en yüksek uyum sağladığı yetkinlik alanı yönetim muhasebesi ve kontroldür. en_US
dc.description.abstract In this study, the courses in the undergraduate business administration departments of universities in the United States and universities in Turkey were compared. This comparison covers the courses that should be in the curriculum according to the accounting, finance and technology technical competence areas within the scope of the International Accounting Education Standard 2 (IES). Universities used in the comparison are composed of the first ten universities in the United States and the first ten universities in Turkey in the 2021-2022 world general ranking, listed by URAP Research Laboratory. According to the results of the research, the general compliance of the universities in Turkey with IES 2 was found to be higher than the universities in the United States, according to the fields of accounting, finance and technology qualifications. While finance and financial management is the competency area with which universities in Turkey have the highest compliance, management accounting and control is the competency area with which universities in the United States have the highest compliance. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türk ve Amerikan Üniversitelerinde Okutulan Muhasebe ve Teknoloji Derslerinin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı (IES 2) Açısından Karşılaştırılması en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster