DSpace@İnönü

Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çetinkaya, Turan
dc.contributor.author Honça, Ayşe Aslı
dc.date.accessioned 2018-12-05T13:15:14Z
dc.date.available 2018-12-05T13:15:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Çetinkaya, T. Honça, Ayşe A. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. nönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2017 4(2),13-19. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/383226
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9209
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölümlerinde okuyan öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerini cinsiyet, millilik ve bölümlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde okuyan yaklaşık 700 öğrenci, örneklemini ise 229 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için Sosyal Kaygı Ölçeği (SKÖ) kullanılmıştır. SKÖ, 3 alt boyut (Sosyal Kaçınma Kaygısı, Eleştirilme Kaygısı, Bireysel Değersizlik Duygusu) ve 30 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik, t testi ve anova testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcıların sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet, bölüm ve millilik durumlarına göre farklılaşmadığı belirlenmiştir (p>0,05). Anahtar Kelimeler: Kaygı, Sosyal kaygı, Üniversite Öğrencileri tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the social anxiety levels in terms of gender, nationality and departments of the students who study at the departments of physical education and sport of universities. Population of this study was consisted of 700 students and sample group 229 students attending Ahi Evran University School of Physical Education and Sports in the departments of Physical Education and Sports Teacher, Coaching Education and Sports Management. In the study, Social Anxiety Scale (SAC) was used as data collection tool. SAC, consist of factors (Social Avoidance, Criticism, Sense of Worthlessness) and 30 items. Descriptive statistics, t test and anova were used to analyze the data. The results showed that there were no significant differences in the social anxiety levels of spectators of their gender, department and national player status (p>0,05). Keywords: Anxiety, Social Anxiety, Undergraduates tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kaygı tr_TR
dc.subject Sosyal kaygı tr_TR
dc.subject Üniversite öğrencileri tr_TR
dc.subject Anxiety tr_TR
dc.subject Social Anxiety tr_TR
dc.subject Undergraduates tr_TR
dc.title Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investıgatıon of dıfferent varıables of socıal anxıety levels students of school of physıcal educatıon and sports tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 13 tr_TR
dc.identifier.endpage 19 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 4 Sayı 2 [5]
    Cilt 4' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster