DSpace@İnönü

Sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkilerinin toplum üzerindeki etkisi: izmir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güler, İdris
dc.contributor.author Yıldız, Kadir
dc.date.accessioned 2018-12-10T10:55:32Z
dc.date.available 2018-12-10T10:55:32Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Güler, İ. Yıldız, K. Sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkilerinin toplum üzerindeki etkisi: izmir ili örneği. İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2018, 5(1),1-12. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/473622
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9225
dc.description İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2018, 5(1),1-12. tr_TR
dc.description.abstract ÖZET Amaç: Bu araştırmada, sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkinlerinin toplum üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma modeli olarak nicel araştırma tekniklerinden “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İzmir ilindeki spor kulüplerinde etkinliklere katılan izleyicilerden, 110 kadın 140 erkek olmak üzere toplam 250 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan 16 maddeden oluşan Kişisel Bilgi Formu ve Ünsal (2013) tarafından “Spor ve Medya ilişkisini açıklamaya yönelik” geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin istatistiksel olarak incelenmesinde ilk olarak frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları bulunmuş, birbirini destekleyen soruların ağırlıklı ortalamaları alınmıştır. Bulgular: Medyanın etkileme gücü ile toplum davranışlarının birbirinden etkilendiği görülmüştür. Günümüzde spora duyulan ilginin her geçen gün artması, spor kamuoyunun büyümesine neden olmuştur. Medyanın, bu kamuoyunun bilgilendirilmesinde, bilinçlendirilmesinde ve yönlendirilmesinde büyük bir etkiye sahip olduğu söylenebilir. Sonuç: Spor kamuoyunun spor medyasını yönlendirdiği gibi spor medyasının da spor kamuoyunu yönlendirdiği görülmektedir. Bu durum, dünya spor kamuoyunun ve spor medyasının birbiriyle etkileşim içinde olduklarını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Sosyoloji, spor, medya, toplum tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyoloji tr_TR
dc.subject Spor tr_TR
dc.subject Medya tr_TR
dc.subject Toplum tr_TR
dc.title Sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkilerinin toplum üzerindeki etkisi: izmir ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of sports and medıa relatıon on socıety ın terms of socıology: example of izmir provınce tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 12 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 5 Sayı 1 [5]
    Cilt 5' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster