DSpace@İnönü

School counselor’s opinions about their competence of child counseling

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş, Emine Feyza
dc.contributor.author Zorbaz, Selen Demirtaş
dc.date.accessioned 2018-12-17T11:20:45Z
dc.date.available 2018-12-17T11:20:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Aktaş, E. F. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2018). Okul psikolojik danışmanlarının çocukla psikolojik danışma yeterliklerine ilişkin görüşleri İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 245-256. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/458985
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9252
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 1, 2018 ss. 245-256 DOI: 10.17679/inuefd.416003 tr_TR
dc.description.abstract Öz Üniversiteden mezun olduktan sonra psikolojik danışmanların çoğu okul psikolojik danışmanı (rehber öğretmen) olarak okullarda çalışmakta ve çok farklı tarzlarda öğrenci sorunları ile karşılaşmaktadırlar. Okul psikolojik danışmanlarının okulöncesi/anaokulu ve ilkokul düzeyindeki çocuklarla çalışma konusunda öz yeterliklerine ilişkin görüşlerini incelemek, okul psikolojik danışmanlarının bu eğitim kademelerinde kendilerinden beklenilen rol ve görevlerini yerine getirmede kendilerini nasıl algıladıklarını belirlemek açısından önemlidir. Çalışmanın amacı anaokulu ve ilkokullarda görev yapan okul psikolojik danışmanlarının yeterlik algılarını, kendilerini yetersiz hissettikleri alanlarda başvurdukları ve faydalı buldukları çözüm yollarını ve çocuklarla çalışırken güçlük yaşadıkları konuları belirlemektir. 2013-2014 eğitimöğretim yılı güz ve bahar döneminde ulaşılan katılımcılarının 183’ü (%75) kadın, 61’i (%25) ise erkektir ve katılımcıların 73’ü (%29,9) anaokulunda çalışırken 171’i (%70,1) ilkokulda çalışmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan anket formu kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre katılımcıların kendilerini en yetersiz hissettiği üç konu sırasıyla; riskli cinsel davranışlar, cinsel kimlik sorunları ve cinsel istismardır. En yeterli hissedilen sorun alanları ise; okula uyum, akran ilişkileri ve ebeveynlerle yaşanan sorunlardır. Literatür ışığında sonuçlar tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Anaokulu, ilkokul, çocukla psikolojik danışma, okul psikolojik danışmanı öz-yeterliği. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.416003 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Anaokulu tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Çocukla psikolojik danışma tr_TR
dc.subject Okul psikolojik danışmanı öz-yeterliği tr_TR
dc.title School counselor’s opinions about their competence of child counseling tr_TR
dc.title.alternative Okul psikolojik danışmanlarının çocukla psikolojik danışma yeterliklerine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 245 tr_TR
dc.identifier.endpage 256 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster