DSpace@İnönü

The ways school principals meet the needs that require financial resources in primary schools

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gökçe, Asiye Toker
dc.contributor.author Uslu, Ömer Faruk
dc.date.accessioned 2018-12-18T12:17:27Z
dc.date.available 2018-12-18T12:17:27Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Toker Gökçe, A., Uslu, Ö. F. (2018). İlkokullarda okul müdürlerinin mali kaynak gerektiren ihtiyaçları karşılama yolları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 315-334. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/489067
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9257
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 1, 2018 ss. 315-334 DOI: 10.17679/inuefd.311995 tr_TR
dc.description.abstract Öz Araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin görüşlerinden yararlanarak ilkokulların mali kaynak gerektiren ihtiyaçlarını belirlemek, bu ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli olan finans kaynaklarını nasıl elde ettiklerini tespit etmek ve okulların finans ihtiyaçları doğrultusunda okul müdürlerinin çözüm önerilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu dokuz ilkokul müdürü oluşturmaktadır. Araştırma nitel yöntemle yapılmıştır; veri toplamada görüşme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada ilkokullarda mali kaynak gerektiren ihtiyaçlar beş başlık altında toplanmıştır. Bunlar kırtasiye ihtiyaçları, temizlik ihtiyaçları, fiziksel ihtiyaçlar, bilişim ve donanım ihtiyaçları ve yardımcı personel ihtiyaçlarıdır. Ayrıca okul müdürleri bu ihtiyaçlarını, gönüllü veli bağışları, kantin gelirleri, Okul Aile Birliği faaliyetleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’nin kantin gelirleri, hayırsever vatandaşlardan alınan bağışlar, çeşitli sivil toplum kurumlarından alınan yardımlar, yerel yönetimlerden alınan yardımlar, kermesler, okul içinde yapılan sosyal faaliyetler, okul bahçesinde bulunan para çekme makinesi, okula gelir sağlamak için yapılan pilav günleri, yapılan deneme sınavlarından alınan paylar, öğrencilerin aldığı kaynak kitaplardan alınan paylar, okula alınan fotokopi kağıtlarından alınan paylar, mahalle muhtarları aracılığı ile elde edilen gelirler olmak üzere15 farklı gelir çeşidi ile karşılamaya çalışmaktadırlar. Okul müdürleri, okullarının finansal sorunlarının çözümü için velilerin algılarının değiştirilmesi, çevre ve çevre işyerleri ile iyi ilişkiler kurulması, Okul Aile Birliği aracılığı ile yapılacak çalışmalar, kermes düzenlemek, kardeş okul bulmak, sponsor firma bulmak, belediyelerden yardım almak, muhtarlar aracılığı ile maddi kaynak bulmak ve liderlik özellikleri göstermek gibi öneriler sunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: İlkokul, okul yönetimi, okul finansmanı, neo-liberal politikalar. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.311995 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Okul yönetimi tr_TR
dc.subject Okul finansmanı tr_TR
dc.subject Neo-liberal politikalar tr_TR
dc.title The ways school principals meet the needs that require financial resources in primary schools tr_TR
dc.title.alternative İlkokullarda okul müdürlerinin mali kaynak gerektiren ihtiyaçları karşılama yolları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 315 tr_TR
dc.identifier.endpage 334 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster